Det var femti svært tilfredse utstillere, drøyt ett tusen inspirerte besøkende og noen slitne men glade arrangører, som takket av i går ettermiddag på Exporama-messen Sign og Print 2012. Onsdag kom det drøyt 600 besøkende, torsdag var tallet på litt over 400. Bransjefesten onsdag kveld samlet 120 personer til mat, hyggelig samvær og underholdning.
For en utsendt redaktør var det en ren fornøyelse å snakke med både utstillere og gjester. Utstillerne kunne rapportere om flere nye potensielle kunder og det rådde stor tilfredshet over at AGI og Skilt og dekor endelig hadde valgt én arena og laget en felles messe.
Messen viste visuell kommunikasjon i sin fulle bredde, og veien herfra går bare i retning av enda større samling. Sluttbrukerne må inn på banen, se muligheter, etterspørre og foreslå. På den måten får vi en kvalitetsheving av hele industrien, fra materialleverandører via produksjonsbedrifter og markedsførere. Kvalitetshevingen må også omfatte estetikk og stil, slik at reklame og promotering blir et livgivende og positivt bidrag til et dynamisk reklamemiljø, både inne og ute.
Nedenfor finner du noen plukk fra alt som foregikk. Resten får du i neste utgave av AGI.
Ha en god helg!