Sign og Print ga stor mersmak

PUBLISERT: 28 september 2012
OPPDATERT: 28 september

Det var femti svært tilfredse utstillere, drøyt ett tusen inspirerte besøkende og noen slitne men glade arrangører, som takket av i går ettermiddag på Exporama-messen Sign og Print 2012. ­ Onsdag kom det drøyt 600 besøkende, torsdag var tallet på litt over 400. Bransjefesten onsdag kveld samlet 120 personer til mat, hyggelig samvær og underholdning.
For en utsendt redaktør var det en ren fornøyelse å snakke med både utstillere og gjester. Utstillerne kunne rapportere om flere nye potensielle kunder og det rådde stor tilfredshet over at AGI og Skilt og dekor endelig hadde valgt én arena og laget en felles messe.
Messen viste visuell kommunikasjon i sin fulle bredde, og veien herfra går bare i retning av enda større samling. Sluttbrukerne må inn på banen, se muligheter, etterspørre og foreslå. På den måten får vi en kvalitetsheving av hele industrien, fra materialleverandører via produksjonsbedrifter og markedsførere. Kvalitetshevingen må også omfatte estetikk og stil, slik at reklame og promotering blir et livgivende og positivt bidrag til et dynamisk reklamemiljø, både inne og ute.
Nedenfor finner du noen plukk fra alt som foregikk. Resten får du i neste utgave av AGI.

Ha en god helg!

Siste nytt

Sara Schumacher, 25 år: Slik kan grafisk bransje tiltrekke seg yngre

Sarah Schumacher hjelper trykkerier med å tiltrekke seg nye generasjoner til trykkeribransjen. Det handler om hvordan bedrifter kommuniserer, styrker kunnskapen om bransjen, men også om å samarbeide mer med opplæringskurs.
Sarah-Schumacher
Sara Schumacher, 25 år: Slik kan grafisk bransje tiltrekke seg yngre

Fujifilm med ny arbeidsflytløsning for små trykkvirksomheter

Fujifilm lanserer Revoria XMF PressReady Lite, en arbeidsflytløsning skreddersydd for mindre bedrifter som ønsker å automatisere arbeidsflyten sin.
1280x400_Revoria_XMF_PressReady_Lite_Image_0
Fujifilm med ny arbeidsflytløsning for små trykkvirksomheter

HP avslører ny chatbot til trykkproduksjon

Flere nye funksjoner i HPs programvare, inkludert en dedikert KI-agent og chatbot for trykkproduksjon, er utformet for å gjøre det enklere for skrivere å automatisere arbeidsflyter.
HP-Nio.-PR-foto
HP avslører ny chatbot til trykkproduksjon

Event med Antalis og HP: Maksimér din storformatproduksjon

Sammen med produkteksperter fra HP i Barcelona inviterer Antalis Norge  deg til en heldag om storformat. Lær mer om de nyeste trendene og hvordan du kan oppnå maksimal lønnsomhet ved å selge de riktige applikasjonene.
Christer w
Event med Antalis og HP: Maksimér din storformatproduksjon

Les videre

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage
Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Satser 100 millioner på nytt etikettrykkeri

I den lille byen Kattarp, en drøy kilometer nord for Helsingborg skjer det noe merkelig. På en idyllisk gård kranset av eple- og pæretrær bygges et helt nytt etikettproduserende selskap fra bunnen av, og det investeres mye penger.
NicEtikett
Satser 100 millioner på nytt etikettrykkeri

Langsom overgang til Kong Charles pengesedler

Det er et veldig godt bilde på betydningen av sedler i det moderne samfunn når Bank of England presenterer de nye sedlene med portrettet av kong Charles den tredje.
britisk-pund
Langsom overgang til Kong Charles pengesedler

Folie for tøffe tak

Hexis har utviklet en folie for virkelig tøffe tak. Den er betydelig tykkere enn de vanlige og har en veldig sterk heftemasse. Tilhørende laminat beskytter slik at trykket ikke blir skadet på for eksempel crossmotorsykler eller arbeidsmaskiner i tøffe miljøer.
2
Folie for tøffe tak