Nytt grep for bok og sosiale medier

PUBLISERT: 12 oktober 2012
OPPDATERT: 12 oktober

Kodaks avgåtte markedssjef Jeffrey Hayzlett har skrevet en bok om markedsføring. Dette er en type bøker som stort sett følger samme mal, nemlig 50.000 ord fordelt på ti kapitler. Salget er også begrenset til de 14 dagene som går mens anmelderne snakker og skriver om boken og forfatterene får delta på talskshows og frokost-tv.
Jeffrey Hayzlett ville at hans bok skulle få et lenge liv, og valgte derfpr å ty til sosiale medier .
Jeffrey skrev 35 korte kapitler. Hvert kapittel fikk en tittel som besto av omrking 140 tegn, omtrent på nivå med en tweet. Deretter sendte han en kapittel-overskrift hver dag, selvsagt på twitter. Samtidig la han de 500 ordene fra det aktuelle kapitlet ut på bloggen sin. Dette gjorde han i en drøy måned.
I starten på hvert kapittel ligger en QR-kode. Når du leser av den kommer du til Jeffrey Hayzletts blogg, der du tilbys noen minutter film med eksempler på det dette kapitlet handler om.

denne måten for forfatteren vite hvilke kapitler som er mest populære og bør fordypes i neste bok. I tillegg får han et helt register med kontaktdata til leserne. Smart synes vi!

Les videre

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

swissQprint gir 3 års garanti – uten dyrere pris

swissQprint viste ingen produktnyheter på Fespa, men kunne fortelle at de nå har tre års garanti på alle sine printere - uten ekstra kostnad.
SQP

Siste nytt

Konica Minolta og Fujifilm utforsker en strategisk allianse

Konica Minolta og Fujifilm Business Innovation Corp. kunngjør at de har signert et avtalememorandum om å utforske mulighetene for en strategisk allianse i segmentene multifunksjonsprinter (MFP), kontorprinter og produksjonsprinter.
fuji-konica

Landsmøte med sydlige vibber ved "Norges riviera"

Grafisk bransjeforening inviterer til landsmøte, denne gangen på Hotel Riviera i Moss, den 12.-14. september 2024. Så sett av datoen allerede nå.
Riviera

Messepremiere for Zünds Q-Line

Den sveitsiske skjærebordprodusenten Zünd stiller ut under mottoet "Performance across the board" og tar med seg Q-Line som ble lansert i fjor vår og nå for første gang vises på en messe.
Zund 2

GV Reklame tar sats – kjøper Sats & Trykk

Fra 1. juni 2024 vil to Verdalsselskaper bli et når GV Reklame kjøper Sats & Trykk, og to ansatte fra Sats & Trykk flytter inn i lokalene i Venusvegen.
Sats Trykk