Ny skriver fra Xanté

Impressia er Xantés nyeste skrivermodell. Maskinen er utviklet for større volumer i små og mellomstore trykkerier og kontomiljøer. Impressia støtter mange forskjellige materialer, både bestrøket og ubestrøket, teksturert eller ikke-teksturert. Største format i papirskuffen er 12 x 18 tommer (30,48 x 35,72 cm), men det er dessuten mulig å skrive på overstørrelse-bannere i format 30,48 x 126 cm (12 x 49,6 tommer) eller standard konvoluttformater.
Med utstyret følger en multibrukerlisens til Xanté workflowsystem Iqueue 7 Ultimate. Dette støtter matching av spotfarger, cmyk- og densitetsjustering, mm.
Høyeste oppløsning er 2400 DPI og kapasiteten er 50 A4 sider i minuttet (i cmyk).

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.


Stora Enso selger papirfabrikk til eierne av Lidl

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Stora Enso har inngått avtale om å selge papirfabrikken Maxau i Tyskland til Schwarz Group, som ellers driver med detaljhandel. De eier kjedene Lidl og Kaufland og sies å være den største detaljhandelskjeden i Europa og den fjerde største på verdensbasis målt i omsetning.

Publisert av: 

Skalérbar trykkpresse med nye formatmuligheter

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Med slagordet ”Perfekt fra alle sider” lanserer Heidelberg den nye generasjon av Speedmaster SX 102. Denne nye trykkpressen henvender seg primært til kommersielle trykkerier, som krever et høyt produktivitets- og kvalitetsnivå med trykk på begge sider i én kjøring.

Publisert av: 

Skipnes: ”Vi blir mer konkurransedyktige”

Tekst: Claes Nordström | Foto: Skipnes

Det blåser positive vinder hos Skipnes. Arktrykkeriet, med både digital- og offsettrykk, har nå etablert seg i nye, større lokaler. I samme veiven har selskapet investert stort i mer effektiv offsetproduksjon, noe som gir dem muligheter til å ta på seg større volumer de neste årene.

Publisert av: 

Sverige: Postnord slutter å distribuere uadressert reklame

Tekst: Anja Degerholm | Foto: Pressefoto

Postnord i Sverige avvikler virksomheten for uadressert direktereklame (ODR) rettet mot husholdninger. Det er ikke lenger en lønnsom virksomhet for selskapet, noe som peker på et prispresset marked og stigende papirpriser som bakgrunn for beslutningen. I stedet bør det fokuseres på mer målgruppeorientert, adressert annonsering.

Publisert av: