Nytt navn, ny tilhørighet og ny sjef

NHO Grafisk gjennomgår store forandringer for tiden. Fra årsskiftet blir foreningen en egen bransjeforening innenfor Norsk Industri, den får nytt navn og ny leder. Navnet blir «Grafisk bransjeforening – Print og kommunikasjon». Den nyansatte lederen heter Magnus Thorkildsen, for tiden ansatt som analysesjef i Infopaq der han i 13 år har jobbet med medie- og kommunikasjonsarbeid.
Navnet på bransjeforeningen vil etter NHO Grafisk sin mening favne flest mulig av dagens medlemsbedrifter, og signaliserer ambisjoner om å tiltrekke seg nye interessegrupper og bedrifter i fremtiden.
– Det er liten tvil om at vår bransje vil endre seg betydelig de neste ti årene. Ny teknologi får konsekvenser. Det som i dag betraktes som tradisjonell grafisk virksomhet dreier mot nye områder som ikke nødvendigvis omhandler papir som kjerneprodukt. Det digitale markedet blir stadig mer viktig for grafiske bedrifter, skriver foreningen i en pressemelding.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Print Against War: Gir støtte til Ukraina

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

Initiativet «Print Against War» oppfordrer trykkerier og formidlere, utgivere, influensere og leverandører til trykkeri- og emballasjeindustrien om å gå sammen for å støtte sine kolleger i Ukraina i denne utrolig vanskelige tiden. Du kan f.eks. legge inn muligheten til frivillige donasjoner i nettbutikken din.

Publisert av: 

EFI lanserer fem nye digitale front-ends til Konica Minoltas maskiner

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Electronics For Imaging (EFI) lanserer fem nye EFI Fiery digitale grensesnitt (DFE) basert på den nyeste Fiery-plattformen, Fiery FS500 Pro. Konica Minolta vil være den første til å integrere dem med sine produksjonsmaskiner på grunn av deres mangeårige samarbeid med EFI.

Publisert av: