Hold deg oppdatert på «Print 2013»

PUBLISERT: 30 november 2012
OPPDATERT: 30 november

Vår bransje gjennomgår dramatiske endringer. Fra ikke målrettede generelle trykksaker går vi nå mot alt fra målrettet en-til-en-reklame, intelligent emballasje, relasjonsmarkedsføring og print on demand. Det er mange baller i den samme luften, og det skal god koordinering til for den som ønsker å landet de riktige ballene til enhver tid. Det er mer enn noen ang avgjørende å følge med på hva som skjer.
En av de letteste måtene å holde seg oppdatert på er ved å delta på messer og seminarer. Vær «hands on»! Den som vil følge med og forså hva som konkret ligger i alle de begrepene som svirrer i vår bransje, må være tett på produkter og løsninger, fysisk se hvordan det produseres og hvordan det fungerer. I februar 2013 arrangerer AGI Print 2013 i Stockholm. Ta deg en tur du også – sjekk messens hjemmesider og sett av 5.-7. februar til faglig oppdatering!

http://print2013.se/event-registrationee1/?ee=1

God helg!

vennlig hilsen redaksjonen

Les videre

Satser 100 millioner på nytt etikettrykkeri

I den lille byen Kattarp, en drøy kilometer nord for Helsingborg skjer det noe merkelig. På en idyllisk gård kranset av eple- og pæretrær bygges et helt nytt etikettproduserende selskap fra bunnen av, og det investeres mye penger.
NicEtikett

Langsom overgang til Kong Charles pengesedler

Det er et veldig godt bilde på betydningen av sedler i det moderne samfunn når Bank of England presenterer de nye sedlene med portrettet av kong Charles den tredje.
britisk-pund

Folie for tøffe tak

Hexis har utviklet en folie for virkelig tøffe tak. Den er betydelig tykkere enn de vanlige og har en veldig sterk heftemasse. Tilhørende laminat beskytter slik at trykket ikke blir skadet på for eksempel crossmotorsykler eller arbeidsmaskiner i tøffe miljøer.
2

Agfa sluttfører oppkjøp: ”Et stort skritt”

Agfa-gruppen kunngjorde under FESPA at oppkjøpet av britiske Inca Digital Printers er fullført, etter at det ble godkjent av konkurransemyndighetene. Et oppkjøp som ifølge selskapet skal være en vekstmotor innen digital høyhastighetstrykk i markeder med emballasjetrykk og innen visuell kommunikasjon.
IMG_7281

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1