Impleo Web i ny versjon

PUBLISERT: 7 desember 2012
OPPDATERT: 7 desember

Impleo Web er nå tilgjengelig i versjon 3. Den norskutviklede web2print-løsningen har blant annet fått ny funksjonalitet for håndtering av bilder lastet opp av brukeren.

Impleo Web benyttes gjerne som en web2print-løsning, der ulike brukere kan hente og jobbe i maldokumenter. Viktig funksjonalitet i den nye versjon 3 av verktøyet er at brukerne nå kan beskjære bildene og plassere dem innenfor et definert område. Funksjonaliteten benyttes blant annet i julekortproduksjonen til Kirkens Bymisjon, der hver kunde via Impleo Web kan laste opp signaturer for medarbeidere og bestemme nøyaktig plassering på kortene. – Mange har etterspurt større fleksibilitet med hensyn til bildehåndtering, og dette har vært en prioritert område for oss. Tilbakemeldingene på løsningene vi nå tilbyr er svært gode, sier utviklingssjef Stein Høiem i Impleo.

Impleo Web er tilgjengelig i ulike språkversjoner, men i tidligere versjoner har alle brukerne hos hver kunde forholdt seg til samme språk. I versjon 3 kan den enkelte brukeren bestemme hvilket språk han/hun vil arbeide med. For organisasjoner med mange brukere og gjerne også brukere i ulike land, gir dette viktige muligheter.

I versjon 3 kan brukerne dessuten dele informasjon om oppgavene sine på Facebook, Twitter og LinkedIn. Disse sosiale mediene benyttes mer og mer i profesjonelle sammenhenger, og med disse mulighetene bidrar Impleo Web til at kundene får mer ut av sin satsning på sosiale medier.

Den Windows-baserte produksjonsklienten videreføres, men man får nå tilsvarende funksjonalitet i et web-basert dashbord. Dette gjør det blant annet enklere å iverksette oppgaver fra ulik maskinvare, også nettbrett og andre enheter enn PC. Av sikkerhetsmessige årsaker har vi foreløpig valgt å ikke implementere oppstart av arbeidsflyt fra det web-baserte dashbordet. Her vil det snart bli tilgjengelig muligheter for å hente ut rapporter og statistikk fra produksjonen både på skjerm og i form av grafer og nedlastbare Excel-filer.

Impleo Web benyttes av næringsliv og grafiske aktører i Norge, Sverige og Danmark. Verktøyet selges i Norden av kunnskapsrike selskaper, og det forenkler grafiske oppgaver for en rekke bedrifter og organisasjoner i ulike størrelser og bransjer. Med de nye funksjonene i versjon 3 styrker Impleo Web sin markedsposisjon ytterligere. Impleo AS er et norskeid programvarehus hvor alt utviklingsarbeid foregår i Norge.

Mange har etterspurt større fleksibilitet med hensyn til bildehåndtering, og dette har vært en prioritert område for oss, sier Stein Høiem (t.v.) i Impleo. Her sammen med Impleo-kollega Yngvar Brekke.

 

Les videre

Cloudlab vil hjelpe trykkeriene med netthandel

Tyske Cloudlab Solutions er en etablert leverandør av web-to-print løsninger innen både trykk og emballasje. Med den nye versjonen X3 tar selskapet i bruk KI når det gjelder blant annet design og prissetting.
Cloudlab-1024x683

Programvaresamarbeid for bedre flyt

ECO3 og eProductivity Software (ePS) har inngått et strategisk partnerskap med mål om å ta automatiseringen hos trykkeriene til neste nivå.
ECO3-ePS-1024x684

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324