Impleo Web i ny versjon

PUBLISERT: 7 desember 2012
OPPDATERT: 7 desember

Impleo Web er nå tilgjengelig i versjon 3. Den norskutviklede web2print-løsningen har blant annet fått ny funksjonalitet for håndtering av bilder lastet opp av brukeren.

Impleo Web benyttes gjerne som en web2print-løsning, der ulike brukere kan hente og jobbe i maldokumenter. Viktig funksjonalitet i den nye versjon 3 av verktøyet er at brukerne nå kan beskjære bildene og plassere dem innenfor et definert område. Funksjonaliteten benyttes blant annet i julekortproduksjonen til Kirkens Bymisjon, der hver kunde via Impleo Web kan laste opp signaturer for medarbeidere og bestemme nøyaktig plassering på kortene. – Mange har etterspurt større fleksibilitet med hensyn til bildehåndtering, og dette har vært en prioritert område for oss. Tilbakemeldingene på løsningene vi nå tilbyr er svært gode, sier utviklingssjef Stein Høiem i Impleo.

Impleo Web er tilgjengelig i ulike språkversjoner, men i tidligere versjoner har alle brukerne hos hver kunde forholdt seg til samme språk. I versjon 3 kan den enkelte brukeren bestemme hvilket språk han/hun vil arbeide med. For organisasjoner med mange brukere og gjerne også brukere i ulike land, gir dette viktige muligheter.

I versjon 3 kan brukerne dessuten dele informasjon om oppgavene sine på Facebook, Twitter og LinkedIn. Disse sosiale mediene benyttes mer og mer i profesjonelle sammenhenger, og med disse mulighetene bidrar Impleo Web til at kundene får mer ut av sin satsning på sosiale medier.

Den Windows-baserte produksjonsklienten videreføres, men man får nå tilsvarende funksjonalitet i et web-basert dashbord. Dette gjør det blant annet enklere å iverksette oppgaver fra ulik maskinvare, også nettbrett og andre enheter enn PC. Av sikkerhetsmessige årsaker har vi foreløpig valgt å ikke implementere oppstart av arbeidsflyt fra det web-baserte dashbordet. Her vil det snart bli tilgjengelig muligheter for å hente ut rapporter og statistikk fra produksjonen både på skjerm og i form av grafer og nedlastbare Excel-filer.

Impleo Web benyttes av næringsliv og grafiske aktører i Norge, Sverige og Danmark. Verktøyet selges i Norden av kunnskapsrike selskaper, og det forenkler grafiske oppgaver for en rekke bedrifter og organisasjoner i ulike størrelser og bransjer. Med de nye funksjonene i versjon 3 styrker Impleo Web sin markedsposisjon ytterligere. Impleo AS er et norskeid programvarehus hvor alt utviklingsarbeid foregår i Norge.

Mange har etterspurt større fleksibilitet med hensyn til bildehåndtering, og dette har vært en prioritert område for oss, sier Stein Høiem (t.v.) i Impleo. Her sammen med Impleo-kollega Yngvar Brekke.

 

Les videre

HID 2025: Digitaltrykket vil ta mer av offset-kaka

Annethvert år inviterer Hunkeler til en firedagers messe i Sveits for å vise frem innovative løsninger på trykk langs hele kjeden, fra prepress til trykking og etterbehandling. Årets messe viste frem flere teknologiske fremskritt innen digitaltrykk som kan fremskynde overgangen fra offset.
Fujifilm-3-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Boxon lanserer KI-roboten Aiden

Boxon lanserer nå Aiden, en KI-bot som hjelper kunder med å finne riktig emballasje basert på deres unike behov. Foreløpig er det på den svenske Boxon nettsiden Aiden forefinnes.
Aiden

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2