Annonsevekst på flere plattformer

PUBLISERT: 4 januar 2013
OPPDATERT: 21 mars

Det ble i følge mediebedriftene.no omsatt nettannonser for over 220 millioner i november, et tall som skal stå seg bra sammenliknet med samme måned i 2011. Innholdet viser vekst for rubrikkannonser, mens merkevareannonseringen går noe ned totalt, på tross av en mindre økning på slutte av året.
Tradisjonell banner-annonsering stagnerer etter 10 år med kraftig vekst, sier Nina Hølke, daglig leder i digitalbyrået Ko & Co. Hun legger til at dette bare gjelder tall for pc, fordi både lesebrett, mobil og online tv ikke med i denne rapporteringen, men forventes å bli rapportert separat for 2013. Andre halvår 2012 viser en enorm vekst for de mobile plattformene, og jeg forventer en videre vekst også på de øvrige plattformene. Nå er mobil virkelig i fremgang, og det skjer mye spennende innen nett-tv for tiden, sier Nina Hølke.
(Kilde: Mediebedriftene.no)

Les videre

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Hatlehols Grafiske tok over Unitrykk

Nytt fra Sunnmøre: Hatlehols Grafiske AS tok over Unitrykk AS fra 1. juni.
102646849

Aksell styrker sin kapasitet sammen med Ricoh

Ricoh Norge kunngjør signeringen av en betydelig ny ordre med Aksell i forbindelse med Drupa-messen i Düsseldorf. Avtalen gjelder tonerpressen Ricoh Pro C9500 som ble lansert i fjor høst.
Ricoh Aksell

Bransjens beste ble kåret under EDP Awards

Under Drupa delte European Digital Press Association (EDP) ut sine årlige priser EDP Awards. Totalt fikk 24 vinnere tildelt en plakett i sju ulike kategorier. Benny Landa fikk utmerkelsen ”Lifetime Achievement Award” som ble utdelt for første gang.
edpawards02024-highres-32-1024x683

Siste nytt

Handel på Drupa: RK Grafisk først i Norge med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter til foredling med partiell lakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Handelen ble gjort på Drupa og installasjonen blir den første i Norge.
KM RK Grafisk

Stor skjærebordspesial: Bordene blir større og mer automatiske

Skjærebord finner veien inn i stadig flere grafiske bedrifter. Flatbed-skjæreteknologien rommer så mange muligheter for etterbehandling av spesielle medier, og effektiviteten og automatiseringen vokser raskt.
cut_02

Produktregn hos jubilerende Plockmatic

Plockmatic stiller med rekordmange nye produkter under årets Drupa. Ikke minst en ny generasjon av den trofaste Morgana DigiFold som har fått tillegg av Ultra.
Plockmatic-1-1024x683

Ricoh: "Alle vil se utviklingen på inkjetsiden"

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676