Roland DG åpner i Kina

PUBLISERT: 12 april 2013
OPPDATERT: 12 april

I mars åpnet Roland DG et nytt datterselskap i Shanghai, Kina. Dermed har Roland DG nå 11 salgskontorer i hele verden, og betjener kunder i 133 land.
Etableringen bidrar til å øke konkurransekraften og konsoliderer Roland DGs posisjon som en av de ledende tilbyderne av grafisk utstyr til skiltbransjen.
– I Kina har vi ikke bare sett vekst i kjernemarkedene, men også opplevd fremgang i andre bransjer som helse og produksjon. I 2016 forventes Kinas bruttonasjonalprodukt å være blant verdens største, og det er derfor naturlig at vi ser fordelen med et lokalt kontor som kan håndtere dette enorme markedet og har lokal og kulturkunnskap. Vi har også planer om at Roland DG China skal spille en viktig rolle på innkjøpssiden, og på den måten bidra til at vi også kan være konkurransedyktige på kostnadssiden, sa Masahiro Tomioka, President of Roland DG Corporation.
Åpningen i Kina kommer kort tid etter etablering av Roland DGs nye fabrikkdg_headquarters i Thailand.

Les videre

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Stibo Complete kjøper Aller Tryk

Stibo Complete kjøper Aller Tryk i Taastrup ved København. Avtalen innebærer at Stibo overtar produksjonen av Aller Medias magasiner og ukeblader i hele Skandinavia.
Aller-Trykk

UPM Raflatac kjøper Metamark

UPM Raflatac styrker sin posisjon i det visuelle kommunikasjonsmarkedet med oppkjøpet av Metamark.
UPM-Metamark

Svenil Skilt og Dekor er nå en del av Skipnes

Svenil Skilt og Dekor, med røtter helt tilbake til 1958, er en produsent innen skilt, lysskilt og storformatprint. Nå har de blitt en del av Skipnes-konsernet.
Skipnes

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2