I mars åpnet Roland DG et nytt datterselskap i Shanghai, Kina. Dermed har Roland DG nå 11 salgskontorer i hele verden, og betjener kunder i 133 land.
Etableringen bidrar til å øke konkurransekraften og konsoliderer Roland DGs posisjon som en av de ledende tilbyderne av grafisk utstyr til skiltbransjen.
– I Kina har vi ikke bare sett vekst i kjernemarkedene, men også opplevd fremgang i andre bransjer som helse og produksjon. I 2016 forventes Kinas bruttonasjonalprodukt å være blant verdens største, og det er derfor naturlig at vi ser fordelen med et lokalt kontor som kan håndtere dette enorme markedet og har lokal og kulturkunnskap. Vi har også planer om at Roland DG China skal spille en viktig rolle på innkjøpssiden, og på den måten bidra til at vi også kan være konkurransedyktige på kostnadssiden, sa Masahiro Tomioka, President of Roland DG Corporation.
Åpningen i Kina kommer kort tid etter etablering av Roland DGs nye fabrikk i Thailand.