Ricoh med egne cloud-tjenester

_Ricoh lanserer nå en cloud-basert ytelse, som skal gi trykkerier og andre grafiske bedrifter større muligheter til å påta seg større deler av kundens markedsføringsjobber.
–>Produktet heter Marcom Central og består av flere verktøy som gjør det mulig å lagre store mengder markedsmateriell i skyen, som gjøres tilgjengelig for kundene via nettet. Marcom Central inneholder verktøy til markedsføring, web-til-print, utskrift med variable data og interaktiv markedskommunikasjon i flere forskjellige mediekanaler.

– Ofte vil trykkeriene tilby mer enn trykk. Med Marcon Central blir det mulig å bli en samarbeidspartner, sier Tommy Segelberg, director PPBG, Ricoh Nordic Operations. Det blir mulig å kundetilpasse mail-utsendelser. Forskjellige deler av en kampanje kan tilpasses fra avdeling til avdeling og medarbeiderne kan redigere dokumentet i skyen og foreta endringer og bestille de trykksakene de skal bruke.

Produktet kan også integreres med andre programmer og arbeidsflyt fra tredjepartsleverandører. Det kan også lenkes til infrastruktursystemer hos kundene som for eksempel MIS ERP eller automatiserte markedsføringsystemer. Marcom Central-løsningen inkluderer også strategiske Ricoh-ytelser som Precision Marketing, Data Analytics og verktøy til målrettet interaktiv markedskommunikasjon og direct marketing samt Objectif Lune og DirectSmile.

Marcom Central anvender også programpakken Fusion Pro VDP. Pakken består av FusionPro VDP Creator – en løsning til print med variable data, FusionPro Producer Composition Engine – til cloud-basert VDP-bearbeiding i Marcom Central, FusionPro VDP Expression – til avansert bildejustering, FusionPro Links – til kundetilpasset URL:er, mikro-sites og kampanjespor. FusionPro VDP Creator har også program til integrering med for eksempel Adobe Acrobat og Indesign, slik at du enkelt kan lage VDP-mailer som kan lastes opp til skyen, slik at alle involverte parter har adgang til prosjektet via Marcom Central.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Luth Gruppen: Planlegger stand med CAD

Tekst: Roger Stormo | Foto: Luth Gruppen

Snart er det Sign, Print & Promotion messe, og hos Luth Gruppen har de bygget opp sin stand i et CAD-program og tester å flytte rundt maskinene så alt blir best mulig. Epsons siste modeller og det nyeste Summa skjærebordet er blant de tingene som skal lokke besøkerne.

Publisert av: 

Spesialeffekter hos Ricoh

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilder

Når Sign, Print & Promotion – messen endelig er en realitet så stiller Ricoh med sine kreative trykkpresser og tilhørende softvare som vil pirre de fleste. Vi opplever nå ett marked i stor endring etter nedstengingen, trykkvolumer går ned så det å tilføre økt verdi til trykksakene kommer til å bli fokus i årene som kommer sier Eivind Karfjell, salgssjef hos Ricoh Norge Graphic Communications. 

Publisert av: 

Kommer fra Danmark med Kongsberg

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

Blant våre utstillere på den kommende Sign, Print & Promotion-messen på Xmeetingpoint, Hellerudsletta 20-21. oktober vil du stifte bekjentskap med den danske firmaet Artwork Systems Nordic A/S. De distribuerer skjærebord fra Kongsberg Precision Cutting systemer og programvare samt CDI fra Esko.

Publisert av: 

Xaar med nytt printhode

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

En ledende leverandør av printhoder for trykkpresser fra forskjellige produsenter er inkjet-teknoselskapet Xaar. Nå har de lansert sitt nyeste skrivehode – Xaar Irix – som er utviklet for å sikre nøyaktig, pålitelig og enkel utskrift for koding og merking, produktprinting, funksjonelle væsker og 3D -utskrift.

Publisert av: