Ricoh med egne cloud-tjenester

PUBLISERT: 26 april 2013
OPPDATERT: 26 april

_Ricoh lanserer nå en cloud-basert ytelse, som skal gi trykkerier og andre grafiske bedrifter større muligheter til å påta seg større deler av kundens markedsføringsjobber.
–>Produktet heter Marcom Central og består av flere verktøy som gjør det mulig å lagre store mengder markedsmateriell i skyen, som gjøres tilgjengelig for kundene via nettet. Marcom Central inneholder verktøy til markedsføring, web-til-print, utskrift med variable data og interaktiv markedskommunikasjon i flere forskjellige mediekanaler.

– Ofte vil trykkeriene tilby mer enn trykk. Med Marcon Central blir det mulig å bli en samarbeidspartner, sier Tommy Segelberg, director PPBG, Ricoh Nordic Operations. Det blir mulig å kundetilpasse mail-utsendelser. Forskjellige deler av en kampanje kan tilpasses fra avdeling til avdeling og medarbeiderne kan redigere dokumentet i skyen og foreta endringer og bestille de trykksakene de skal bruke.

Produktet kan også integreres med andre programmer og arbeidsflyt fra tredjepartsleverandører. Det kan også lenkes til infrastruktursystemer hos kundene som for eksempel MIS ERP eller automatiserte markedsføringsystemer. Marcom Central-løsningen inkluderer også strategiske Ricoh-ytelser som Precision Marketing, Data Analytics og verktøy til målrettet interaktiv markedskommunikasjon og direct marketing samt Objectif Lune og DirectSmile.

Marcom Central anvender også programpakken Fusion Pro VDP. Pakken består av FusionPro VDP Creator – en løsning til print med variable data, FusionPro Producer Composition Engine – til cloud-basert VDP-bearbeiding i Marcom Central, FusionPro VDP Expression – til avansert bildejustering, FusionPro Links – til kundetilpasset URL:er, mikro-sites og kampanjespor. FusionPro VDP Creator har også program til integrering med for eksempel Adobe Acrobat og Indesign, slik at du enkelt kan lage VDP-mailer som kan lastes opp til skyen, slik at alle involverte parter har adgang til prosjektet via Marcom Central.

Les videre

Ny KI-drevet printing plattform fra HP

HP har introdusert kunstig intelligens for printere for å gjøre utskriftsprosesser enklere, mer intuitive og feilfrie.
HP DesignJet T850 MFP - Lifestyle 06

Epson kjøper opp Fiery – setter fart på digitaliseringen

Epson kjøper opp amerikanske Fiery, eksperter på digitale front-end-løsninger og arbeidsflytløsninger for trykkeribransjen.
HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

Få en eksklusiv struktur på utskriften med et klikk

Canon presenterte nylig en ny funksjon for Colorado M-serien som kalles FLXture. Med denne er det mulig å lage subtile overflatedetaljer med luksuriøs følelse.
FLXture_small

Spar trykkfarger med spiraler

ECO3s screeningsekspert Els Van Cauwenberghe forklarer at rotasjons- og emballasjetrykkere kan dra nytte av SPIR@L, en ny rastreringteknologi utviklet av ECO3.
els-van-cauwenberghe

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1