Service Point Norway som det spanske eierselskapet heter, er bedre kjent her på berget som Allkopi. Tidligere i denne uken lanserte Allkopi Norges største print-shop online (www.allprinting.no) for alle typer kort. Online-tilbudet lar sluttbrukerne velge mellom 25.000 ulike maler og motiver til å personalisere gratulasjonskort, invitasjoner, takkekort og mange andre typer hilsener. Levering skal skje på 48 timer og Allkopi har 21 butikker som markedsfører tilbudet. Online-butikken er dermed en betydelig satsing fra Servie Point Allkopi på et bredere og mer variert marked. Nettsiden har allrede fått bestillinger for 85.000 euro.
– Satsingen er et pilotprogram for oss, sier Carl Peter Clampit, markedssjef. – Vi ønsker å utnytte produksjonsbasen vår for å nå nye vekstmarkeder, og skal vi det må vi bruke online-kanalen.
I butikkene får kundene se hvordan onlinetilbudet fungerer, og de får både rabatter og gratis-tilbud i starten for å oppmuntre dem til å ta tilbudet i bruk og bli mer fortrolige med å handle også postkort online.
Personalisering står helt sentralt i utviklingen av nye trykte produkter, fordi det gir kundene mulighet til å involvere seg på en kreativ og interaktiv måte.
Også businessmarkedet tar for seg av onlinetilbudet og personaliserer menyer, invitasjoner og andre markedsføringsprodukter, forteller Clampit.