BrandPrint velger nyeste Xerox iGen

PUBLISERT: 7 november 2013
OPPDATERT: 21 mars
Ken og Roy Carlsen
Ken og Roy Carlsen ønsker å tilby kampanjeproduksjon av kreativ kampanjeproduksjon. Med ny Xerox-teknologi tilbyr de også nye formater og flere muligheter.

BrandPrint er blant landets mest erfarne på produksjon av kryssmedia kampanjemateriell og trykksaker med variable data. Med splitter ny Xerox-løsning kan de tilby kundene nye formater og løsninger, og kvalitet i det absolutte toppsjiktet.

Materiell som gir respons
Oslo-selskapet BrandPrint har spesialisert seg på reklamemateriell som genererer høy respons. Kombinasjonen av ledende digitalt produksjonsutstyr og avansert programvare som utnytter oppdragsgivernes kundedatabaser, gjør det mulig å produsere kampanjemateriell som gir respons langt utover tradisjonelle markedsføringsmetoder. Ledende produksjonsutstyr har alltid vært en del av suksessformelen, og daglig leder Roy Carlsen kan glede seg over at bedriften nå er den første i Østlandsområdet med nye Xerox iGen4 Diamond Edition.

– Erfaringene med service og produksjonsutstyr fra Xerox har vært gode helt siden vi installerte vår første Xerox-løsning rundt 1990. Erfaringene gjennom de siste åtte årene har vist at iGen-plattformen fra Xerox gir unik kapasitet og kvalitet på et bredt utvalg av media. Nå tar vi i bruk nyeste teknologi på området, og forventer oss mye. Det brede formatet, 36 x 66 cm, gjør at vi kan trykke sekssiders foldere eller hefter i liggende A4-format på en effektiv måte. Samtidig investerer vi i ferdiggjøringsutstyr for å håndtere nettopp denne typen produksjoner enda enklere enn før. Forretningsideen vår er å tilby mer kreative løsninger enn konkurrentene våre klarer, og disse investeringene passer perfekt i denne strategien, sier Roy Carlsen.

Høy respons, lave kostnader
Kryssmedia-kampanjer, altså kampanjer som kombinerer personaliserte trykksaker med personlig URL og oppfølging via elektroniske medier, gir respons som ofte er 5-10 ganger høyere enn tradisjonell masseutsendt reklame. – Ser man kostnadene i forhold til responsen, blir de langt lavere enn for tradisjonell markedsføring. Dessuten har markedsavdelingen sanntids oversikt over responsen, og det er enkelt å gjøre oppfølginger overfor mottagere som ikke svarer eller de som klikker på en bestemt URL, forteller BrandPrint-lederen. Han ser at print fremdeles spiller en viktig rolle i dette bildet. – Utvilsomt, og nå har vi tatt et teknologiløft som gjør oss konkurransedyktig på print av markedsmateriell i mange år fremover, legger Roy Carlsen til.

Roy Carlsen og Kjetil Fosstvedt
Vi velger de beste løsningene for å hjelpe kundene med å lage kampanjer som gir høy respons, sier Roy Carlsen (t.h.), daglig leder i BrandPrint. Her sammen med Kjetil Fosstvedt fra BizDoc.

Unike produksjonsløsninger
Xerox iGen4 Diamond Edition bygger på den velprøvde iGen-plattformen fra Xerox. Kombinasjonen av ledende tonerbasert teknologi, bransjens høyeste produktiviet og kraftige ekspansjonsmuligheter med papirmagasiner og etterbehandling, har gjort Xerox iGen til en suksesshistorie. iGen4 Diamond Edition har papirbredde 36 x 66 cm og produserer 110 fargesider (A4) i minuttet, med identisk kvalitet gjennom hele opplaget. En rekke unike løsninger leveres, blant annet automatisk bilde-til-media-justering for å sikre hundre prosent pasning. Hos BrandPrint kombineres løsningen med den web-baserte arbeidsflytløsningen Xerox FreeFlow Core og krysspubliseringsløsningen Xerox XMPie.

Les videre

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

NI Solutions viser fremtidens trykkproduksjon

Svenske NI Solutions retter seg mot en bred kundekrets i grafisk bransje, deriblant storformatprodusenter, trykkerier, prepressavdelinger, emballasje- og etikettprodusenter.
NI 1 w

Viser egenutviklet teip-serie

Teippåføringsmaskiner og et eget utvalg av teip. Dette er hva svenske Sale Europe fremhever på sin stand under Sign, Print & Promotion, 19.-20. Mars.
Sale Europe kollage

Siste nytt

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

Brectus – hvor femårsplaner virker

Brectus i Moss har de siste par årene blitt mer produksjonsbedrift. Det betyr kortere leveringstid og større pågang fra forhandlerkunder innen media og reklame. Bedriften har også en god posisjon som leverandør til grafiske virksomheter.
Heidi-Hoen-Brectus

Norgespremiere for Plockmatics nye DigiFold Ultra

På Drupa i fjor drysset Plockmatic ut nyheter, ikke minst en oppgradert versjon av Morgana DigiFold Ultra. Den vises nå i Norge for første gang.
Plockmatic-1-1024x683