Colorific lanserer sin første bredformats "Print-and-Cut" maskin

PUBLISERT: 18 februar 2014
OPPDATERT: 18 februar
UV640PC
UV640PC

Etter ett års suksess med sin Lightbar-teknologi annonserer Colorific lanseringen av sin første bredformats «print-and-cut» maskin, UV640PC. Med en bredde på 1.6 meter (64″) kombinerer printeren fordelene med solvente og UV-behandlede preparater til et levedyktig og kostnadseffektivt alternativ til lateks, samtidig som den ivaretar kravene til en fotorealistisk utskriftskvalitet som er så kritisk for mange applikasjoner på dette markedsnivået.

Basert på et Roland VS640i chassis, er Colorifics UV light blekk stjernen også i denne nye maskinen, som tilbyr de samme levende fargene som forventes av solventer, med robustheten og holdbarheten som forbindes med UV-bestandige alternativer. Gassutslipp er eliminert og krymping ikke-eksisterende, noe som betyr at produktet umiddelbart er tørt og klart for applikasjon. Dette gir tydelige tidsbesparende fordeler for trykkerier og deres kunder. Samtidig er produksjonskostnaden for en kvadratmeter print dramatisk redusert ved hjelp av Colorifics SUV formel.

Kombinert med fordelen av samme dags behandlingstid, inkorporerer UV640PC Epsons nyeste printhodeteknologi, DX7 , noe som gir brukere en overlegen oppløsning helt opp til 1440 dpi i høykvalitetsmodus. Vanlig produksjonsmodus gir 21 kvadratmeter per time, hvilket som gjør banner- og billboardjobber en smal sak – og produktene er klare til å henges opp i det øyeblikk de kommer ut av skriveren.

For de som produserer høymargins kutteprogrammer, for eksempel klistremerker, dekaler og bilutsmykking, forenkler Colorific UV640PC prosessen dramatisk. Mens solvente og øko-solvent løsninger produserer media med en merkbar krymping på 2:58 millimeter, gir SUV-basert produksjon en krymping på under en millimeter, noe som ikke er mer enn man forventer naturlig etter produksjonsprosessen.

– Solvent, øko-solvent og lateks har lenge vært bærebjelken for bredformatsproduksjon, men ingen av disse egentlig den perfekte løsningen, forklarer Shaun Holdom, direktør for forretningsutvikling ved Colorific.
– UV640PC tar de konvensjonelle ulempene og gjør de til fordeler. Vi er sikre på at overgangen til Lightbarteknologien i print-and-cut vil gi fenomenale fordeler, og vi ser frem til å ta UV640PC med på turné i år.

De første maskinene sendes ut i mars og kan beskues på Sign and Digital UK i April, og på FESPA Digital i München i mai.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Fersk flatbed i fokus

I fjor høst lanserte Durst storformathybriden P5 X. Alle som er nysgjerrige på denne maskinen eller andre løsninger for digital utskrift kan ta turen til Molanders Sign and Display sin stand under Sign, Print & Promotion.
Durst P5X

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01