Vanity Fair kan utgis fem dager tidligere enn før

PUBLISERT: 10 mars 2014
OPPDATERT: 10 mars

Vanity-Fair-Mobile_web

Nå blir det enklere å publisere magasiner til mobile plattformer og nettsteder, melder Adobe. Integrasjonen av Adobe Digital Publishing Suite (DPS) og Adobe Experience Manager (AEM) innebærer at forlag bare behøver å utvikle ett design, hvorpå innholdet i f.eks. et ukeblad automatisk tilpasses den plattformen leseren benytter. Sentraliserte elementer innebærer at Vanity Fair på iPad nå publiseres fem dager raskere.

Effektiviserer det digitale trykkeriet
Den ledende digitale publiseringsløsningen Adobe Digital Publishing Suite (DPS) blir nå integrert med Adobe Experience Manager (AEM), en avansert CMS-løsning som brukes av noen av verdens største virksomheter. Integrasjonen er gode nyheter for digitale utgivere. Som følge av dette trenger de bare å utvikle ett design, hvorpå innholdet i f.eks. et magasin eller en app automatisk tilpasses ulike plattformer. Kombinasjonen av de to løsningene sikrer en konsistent leseropplevelse på tvers av mobile enheter og nettsteder og er enklere å håndtere, siden alle delelementene samles på ett sted.

– For mange er det en utfordring å sikre et konsistent visuelt uttrykk, siden folk leser digitale magasiner på ulike enheter og nettlesere. Ved å samle alle elementene på ett sted kutter utgivere tid på langtrukne tilpasninger, samtidig som leserne opplever et konsistent uttrykk, enten de leser på en iPad eller via en nettleser, sier Dan Andersson, nordisk salgssjef for Adobe DPS.

Vanity Fair kommer ut raskere
En av de første brukerne av den nye integrerte løsningen er det internasjonale mediekonsernet Condé Nast. De utgir bl.a. Vanity Fair, og nå kan leserne få «kloen» i den digitale utgaven fem dager tidligere enn før.

– Integrasjonen av Adobe Experience Manager gjør det ikke bare mulig for Condé Nast å sikre en konsistent Vanity Fair-opplevelse på ulike plattformer, de har også fremskjøvet datoen for når bladet er tilgjengelig med fem dager, sier Andersson.

Les videre

Cloudlab vil hjelpe trykkeriene med netthandel

Tyske Cloudlab Solutions er en etablert leverandør av web-to-print løsninger innen både trykk og emballasje. Med den nye versjonen X3 tar selskapet i bruk KI når det gjelder blant annet design og prissetting.
Cloudlab-1024x683

Programvaresamarbeid for bedre flyt

ECO3 og eProductivity Software (ePS) har inngått et strategisk partnerskap med mål om å ta automatiseringen hos trykkeriene til neste nivå.
ECO3-ePS-1024x684

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Siste nytt

Satser på eskeproduksjon i små serier

Stavangerbaserte Norengros Kjosavik ser en økt etterspørsel etter esker med trykk i mindre serier. Derfor har de investert i en HP Latex R2000.
norengros-Hjalmar

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1