Vanity Fair kan utgis fem dager tidligere enn før

PUBLISERT: 10 mars 2014
OPPDATERT: 10 mars

Vanity-Fair-Mobile_web

Nå blir det enklere å publisere magasiner til mobile plattformer og nettsteder, melder Adobe. Integrasjonen av Adobe Digital Publishing Suite (DPS) og Adobe Experience Manager (AEM) innebærer at forlag bare behøver å utvikle ett design, hvorpå innholdet i f.eks. et ukeblad automatisk tilpasses den plattformen leseren benytter. Sentraliserte elementer innebærer at Vanity Fair på iPad nå publiseres fem dager raskere.

Effektiviserer det digitale trykkeriet
Den ledende digitale publiseringsløsningen Adobe Digital Publishing Suite (DPS) blir nå integrert med Adobe Experience Manager (AEM), en avansert CMS-løsning som brukes av noen av verdens største virksomheter. Integrasjonen er gode nyheter for digitale utgivere. Som følge av dette trenger de bare å utvikle ett design, hvorpå innholdet i f.eks. et magasin eller en app automatisk tilpasses ulike plattformer. Kombinasjonen av de to løsningene sikrer en konsistent leseropplevelse på tvers av mobile enheter og nettsteder og er enklere å håndtere, siden alle delelementene samles på ett sted.

– For mange er det en utfordring å sikre et konsistent visuelt uttrykk, siden folk leser digitale magasiner på ulike enheter og nettlesere. Ved å samle alle elementene på ett sted kutter utgivere tid på langtrukne tilpasninger, samtidig som leserne opplever et konsistent uttrykk, enten de leser på en iPad eller via en nettleser, sier Dan Andersson, nordisk salgssjef for Adobe DPS.

Vanity Fair kommer ut raskere
En av de første brukerne av den nye integrerte løsningen er det internasjonale mediekonsernet Condé Nast. De utgir bl.a. Vanity Fair, og nå kan leserne få «kloen» i den digitale utgaven fem dager tidligere enn før.

– Integrasjonen av Adobe Experience Manager gjør det ikke bare mulig for Condé Nast å sikre en konsistent Vanity Fair-opplevelse på ulike plattformer, de har også fremskjøvet datoen for når bladet er tilgjengelig med fem dager, sier Andersson.

Les videre

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Boxon lanserer KI-roboten Aiden

Boxon lanserer nå Aiden, en KI-bot som hjelper kunder med å finne riktig emballasje basert på deres unike behov. Foreløpig er det på den svenske Boxon nettsiden Aiden forefinnes.
Aiden

Ny KI-drevet printing plattform fra HP

HP har introdusert kunstig intelligens for printere for å gjøre utskriftsprosesser enklere, mer intuitive og feilfrie.
HP DesignJet T850 MFP - Lifestyle 06

Epson kjøper opp Fiery – setter fart på digitaliseringen

Epson kjøper opp amerikanske Fiery, eksperter på digitale front-end-løsninger og arbeidsflytløsninger for trykkeribransjen.
HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong