Egmont større på skjerm enn på trykk

PUBLISERT: 24 mars 2014
OPPDATERT: 21 mars
Nå er Egmont større på skjerm enn på blader. Illustrasjon: Egmont
Nå er Egmont større på skjerm enn på blader. Illustrasjon: Egmont

For første gang noensinne utgjør nå Egmonts skjermbaserte medier mer enn 50 % av konsernets omsetning. Ifølge konsernsjef Steffen Kragh vil andelen vokse de neste årene.
Først var selskapet et trykkeri, så ble det kjent for å utgi blader som Donald Duck & Co og Hjemmet, men i dag er Egmont et mediekonsern med TV- og filmforretning som den største delen av omsetningen. Det fremgår av Egmonts årsregnskap for 2013, som ble offentliggjort tirsdag i forrige uke.

51 % av omsetningen i 2013 kom fra skjermbaserte medier, mens 49 % kom fra print, dermed oversteg TV2 i Norge og Nordisk Film printforretningen i avdelingene Egmont Publishing og Egmont Books.

– Vi vil gjerne vokse mer på levende bilder, på skjermbasert innhold. Det som er TV og TV-lignende har gode muligheter, sier Steffen Kragh.

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Omikai Systems kjøpes opp av europeisk leverandør

Omikai Systems leverer skybaserte forretnings- og netthandelssystemer for grafiske designselskaper. Nå kjøpes det svenske selskapet opp av belgiske CERM.
L-R-Jan-Heyse-CEO-at-Cerm-and-Mathias-Erlandsson-CEO-at-Omikai-740x450-1

Bildekavalkade fra Sign, Print & Promotion Del 2

Vi har samlet flere bildeglimt fra Sign, Print & Promotion-messen 2025. Neste messe arrangeres om to år, så sett av 17.-18. mars 2027 i kalenderen allerede nå. Vi sees!
Bildekavalkade