Egmont større på skjerm enn på trykk

PUBLISERT: 24 mars 2014
OPPDATERT: 21 mars
Nå er Egmont større på skjerm enn på blader. Illustrasjon: Egmont
Nå er Egmont større på skjerm enn på blader. Illustrasjon: Egmont

For første gang noensinne utgjør nå Egmonts skjermbaserte medier mer enn 50 % av konsernets omsetning. Ifølge konsernsjef Steffen Kragh vil andelen vokse de neste årene.
Først var selskapet et trykkeri, så ble det kjent for å utgi blader som Donald Duck & Co og Hjemmet, men i dag er Egmont et mediekonsern med TV- og filmforretning som den største delen av omsetningen. Det fremgår av Egmonts årsregnskap for 2013, som ble offentliggjort tirsdag i forrige uke.

51 % av omsetningen i 2013 kom fra skjermbaserte medier, mens 49 % kom fra print, dermed oversteg TV2 i Norge og Nordisk Film printforretningen i avdelingene Egmont Publishing og Egmont Books.

– Vi vil gjerne vokse mer på levende bilder, på skjermbasert innhold. Det som er TV og TV-lignende har gode muligheter, sier Steffen Kragh.

Les videre

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

For få utdannes – "Situasjonen begynner å bli kritisk"

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Stibo kjøper trykkeri ut av konkursbo

Danske Stibo Completes administrerende direktør Søren Henriksen forklarer i et intervju med Sign & Print hva dette vil bety.
Soren-Henriksen

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie