Epson lanserer ny blekkemballasje

PUBLISERT: 7 april 2014
OPPDATERT: 7 april
Emballasjen for blekk som selges på nett endres av hensyn til merkevaren og kundene
Emballasjen for blekk som selges på nett endres av hensyn til merkevaren og kundene

For å beskytte merkevaren og kundene som kjøper blekkpatroner på nett, har Epson lansert ny emballasje. Denne reduserer pakkestørrelsen med 40 %, og sikrer at blekk som kjøpes gjennom tredjepartsforhandlere og nettbutikker kan identifiseres som originale Epson-produkter.

Den nye Easy Mail-emballasjen er fremstilt av miljøvennlig, brun lettvektskartong, er klar til postsending og passer i europeiske postkasser. Forseglingen sikrer at alle forsøk på å åpne pakken er synlige, og bidrar dermed til å beskytte innholdet. Klistremerkene med produktidentifikasjon gjør det lett for avsendere og sluttbrukere å kjenne igjen produktet, og har originale produkthologrammer for trygg handel.

– Den nye emballasjen gjør forsendelse av produktene enklere både for vår egen nettsalgsavdeling og for tredjepartsforhandlere. Det betyr også at sluttkundene alltid skal få produktene i original Epson-emballasje med tydelige ekthetsbevis i form av produktidentifikasjonsmerker og hologrammer, sier markedssjef Solfrid Dyrrdal Liland i Epson Norge.

– Vi vet om tilfeller der nettbutikker har fjernet ytteremballasjen fra blekkproduktene for å redusere pakkestørrelsen og spare porto. Det betyr at sluttkunden ikke kan være sikker på originalproduktet, og den provisoriske emballasjen som brukes i stedet kan variere både med hensyn til utseende og beskyttende egenskaper. Vi vil at sluttkundene skal motta produktene i best mulig stand, og på en slik måte at de kan være sikre på at de får det de har betalt for. Den nye emballasjen sørger for det, avslutter Liland.

Den nye emballasjen innføres for Epsons bestselgende Claria- og DURABrite-flerpakninger i april 2014, før den tas i bruk for andre blekkpatronpakker.

Les videre

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Satser 100 millioner på nytt etikettrykkeri

I den lille byen Kattarp, en drøy kilometer nord for Helsingborg skjer det noe merkelig. På en idyllisk gård kranset av eple- og pæretrær bygges et helt nytt etikettproduserende selskap fra bunnen av, og det investeres mye penger.
NicEtikett

Langsom overgang til Kong Charles pengesedler

Det er et veldig godt bilde på betydningen av sedler i det moderne samfunn når Bank of England presenterer de nye sedlene med portrettet av kong Charles den tredje.
britisk-pund

Folie for tøffe tak

Hexis har utviklet en folie for virkelig tøffe tak. Den er betydelig tykkere enn de vanlige og har en veldig sterk heftemasse. Tilhørende laminat beskytter slik at trykket ikke blir skadet på for eksempel crossmotorsykler eller arbeidsmaskiner i tøffe miljøer.
2

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong