For å beskytte merkevaren og kundene som kjøper blekkpatroner på nett, har Epson lansert ny emballasje. Denne reduserer pakkestørrelsen med 40 %, og sikrer at blekk som kjøpes gjennom tredjepartsforhandlere og nettbutikker kan identifiseres som originale Epson-produkter.
Den nye Easy Mail-emballasjen er fremstilt av miljøvennlig, brun lettvektskartong, er klar til postsending og passer i europeiske postkasser. Forseglingen sikrer at alle forsøk på å åpne pakken er synlige, og bidrar dermed til å beskytte innholdet. Klistremerkene med produktidentifikasjon gjør det lett for avsendere og sluttbrukere å kjenne igjen produktet, og har originale produkthologrammer for trygg handel.
– Den nye emballasjen gjør forsendelse av produktene enklere både for vår egen nettsalgsavdeling og for tredjepartsforhandlere. Det betyr også at sluttkundene alltid skal få produktene i original Epson-emballasje med tydelige ekthetsbevis i form av produktidentifikasjonsmerker og hologrammer, sier markedssjef Solfrid Dyrrdal Liland i Epson Norge.
– Vi vet om tilfeller der nettbutikker har fjernet ytteremballasjen fra blekkproduktene for å redusere pakkestørrelsen og spare porto. Det betyr at sluttkunden ikke kan være sikker på originalproduktet, og den provisoriske emballasjen som brukes i stedet kan variere både med hensyn til utseende og beskyttende egenskaper. Vi vil at sluttkundene skal motta produktene i best mulig stand, og på en slik måte at de kan være sikre på at de får det de har betalt for. Den nye emballasjen sørger for det, avslutter Liland.
Den nye emballasjen innføres for Epsons bestselgende Claria- og DURABrite-flerpakninger i april 2014, før den tas i bruk for andre blekkpatronpakker.