Rekordsøkning til Norges Kreative Høyskole

PUBLISERT: 5 mai 2014
OPPDATERT: 5 mai
Norges Kreative Høyskole har rekordstor søkning til sine studier. Økningen er på hele 15 % i forhold til i fjor.
Norges Kreative Høyskole har rekordstor søkning til sine studier. Økningen er på hele 15 % i forhold til i fjor.

– Norges Kreative Høyskole har gjennomgått store endringer i forkant av dette studieåret, gjennom overgangen til høyskole og tilbud om flere bachelorstudier. Det er svært hyggelig å se at dette har blitt godt mottatt blant fremtidige studenter og at vi har flere søkere enn noen gang, uttaler Erik Brandt, direktør for salg, marked og EVU i Høyskolen Campus Kristiania.

NKH tilbyr nå bachelorstudier i grafisk design, interiør, journalistikk og kreativ markedskommunikasjon, der de to sistnevnte også tilbys i Bergen og Trondheim. I tillegg fortsetter høyskolen å tilby toårige fagskolestudier innen en rekke kreative fagområder. Nytt av året er et ettårig studium innen prosjektledelse.

– Det er viktig for oss å utvikle studier i tråd med behovet i arbeidsmarkedet, og kreativ bransje har uttrykt et behov for dyktige prosjektledere med kommunikasjonskompetanse. Vårt nye studium egner seg spesielt godt for de som har en utdanning innen kreativitet, markedsføring eller kommunikasjon, og som ønsker å spisse seg mot prosjektlederjobber, utdyper Brandt.

Norges Kreative Høyskole tilbyr fagskole- og bachelorstudier innen design, media og kommunikasjon.

Les videre

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

For få utdannes – "Situasjonen begynner å bli kritisk"

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Webinarserie om bærekraft i praksis

Bærekraft, hva betyr det egentlig og hvordan kan jeg bidra? Det er utgangspunktet når Trykt i Norge inviterer til et bærekraftprogram for Grafisk bransjeforening sammen med Maria Peltokangas i Corporate Good.
Maria

"Om et år snakker vi ikke mer om KI, vi bare bruker det"

På vårseminaret til Grafisk bransjeforening Øst i Horten skal de blant annet snakke om KI - kunstig intelligens, og hva det betyr for grafisk bransje og andre industriområder. Men om et år eller to vil vi ikke lenger ha foredrag og kurs i KI - det vil være integrert i eksisterende programvare og vi kommer bare til å bruke det uten å tenke så nøye over teknologien bak. Det mener i hvert fall Kåre Bjørn Jensen fra Intellia Consulting.
Kare_01

Siste nytt

Satser på eskeproduksjon i små serier

Stavangerbaserte Norengros Kjosavik ser en økt etterspørsel etter esker med trykk i mindre serier. Derfor har de investert i en HP Latex R2000.
norengros-Hjalmar

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1