Nå lanserer Print Power et nytt magasin i Norge og ti andre land i Europa i juni måned. Målgruppe for magasinet er ansatte i medie – og markedsføringsbransjen. Magasinet ble første gang publisert i Storbritannia i 2011, og nå kommer det altså ut en norsk utgave.
Vårnummeret av Print Power-magasinet er ferdig trykt og i Norge blir en skreddersydd utgave distribuert i juni. Den norske utgaven har flere lokale artikler om forskning og gode eksempler på bruk av papirbasert kommunikasjon. Opplaget til magasinet blir fra starten 4000, og man tenker to utgivelser i året. Magasinet fremmer trykte medier i en flerkanals verden. Metro Branding i Sandefjord har utført det redaksjonelle arbeidet i Norge, og magasinet har også norske annonsører.
Kort tid etter distribusjonen blir det gjennomført en leserundersøkelse som skal legge grunn på høstutgaven av magasinet. I Norge er Grafisk bransjeforening –print og kommunikasjon i Norsk Industri sekretariat for Print Power.
Print Power er et nasjonalt og internasjonalt nettverk som skal fremme papirbasert informasjon og reklame som en effektiv og bærekraftig kommunikasjonskanal. Deltagere i nettverket i Norge er Posten Norge/Bring, Veolia, Fellesforbundet, Norske Skog, MBL, Fagpressen, Norsk Grafisk Leverandørforening, Papirleverandørenes landsforening, Nordma, Norpost og alle medlemsbedriftene i NHO Grafisk. Nettverket skal videreutvikles med enda flere aktører langs verdikjeden.
Magasinet kan bestilles fra PrintPower.no