Print Power - nytt blad

PUBLISERT: 10 juni 2014
OPPDATERT: 21 mars

pp2

Nå lanserer Print Power et nytt magasin i Norge og ti andre land i Europa i juni måned. Målgruppe for magasinet er ansatte i medie – og markedsføringsbransjen. Magasinet ble første gang publisert i Storbritannia i 2011, og nå kommer det altså ut en norsk utgave.

Vårnummeret av Print Power-magasinet er ferdig trykt og i Norge blir en skreddersydd utgave distribuert i juni. Den norske utgaven har flere lokale artikler om forskning og gode eksempler på bruk av papirbasert kommunikasjon. Opplaget til magasinet blir fra starten 4000, og man tenker to utgivelser i året. Magasinet fremmer trykte medier i en flerkanals verden. Metro Branding i Sandefjord har utført det redaksjonelle arbeidet i Norge, og magasinet har også norske annonsører.

Kort tid etter distribusjonen blir det gjennomført en leserundersøkelse som skal legge grunn på høstutgaven av magasinet.  I Norge er Grafisk bransjeforening –print og kommunikasjon i Norsk Industri sekretariat for Print Power.

Print Power er et nasjonalt og internasjonalt nettverk som skal fremme papirbasert informasjon og reklame som en effektiv og bærekraftig kommunikasjonskanal. Deltagere i nettverket i Norge er Posten Norge/Bring, Veolia, Fellesforbundet, Norske Skog, MBL, Fagpressen, Norsk Grafisk Leverandørforening, Papirleverandørenes landsforening, Nordma, Norpost og alle medlemsbedriftene i NHO Grafisk. Nettverket skal videreutvikles med enda flere aktører langs verdikjeden.

Magasinet kan bestilles fra PrintPower.no

Siste nytt

Unike prosjekter er drivkraften for Colormaster

Produksjon av en gigantisk melkesjokolade for en TV-produksjon den ene dagen, fotoutskrifter til utstilling den neste og butikkmaterialer den tredje. Hos Oslotrykkeriet Colormaster er ingen dager like.
Colorado 1

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Roland DG øker printhastigheten på 3D-objekter markant

Roland DG kunngjør VersaOBJECT LO-640/300-serien, som muliggjør høypresisjons printing direkte på tredimensjonale objekter av nesten alle slag. Dette er printing som ellers gjøres med tampong- eller silketrykk.
versaobject_lo_640_300

Agfa utvider Anapurna Ciervo-familien med mindre modeller

Agfa utvider sin Anapurna Ciervo-familie med den nye Ciervo H2050-modellen.
AnapurnaCiervo_H2050

Les videre

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Omikai Systems kjøpes opp av europeisk leverandør

Omikai Systems leverer skybaserte forretnings- og netthandelssystemer for grafiske designselskaper. Nå kjøpes det svenske selskapet opp av belgiske CERM.
L-R-Jan-Heyse-CEO-at-Cerm-and-Mathias-Erlandsson-CEO-at-Omikai-740x450-1

Bildekavalkade fra Sign, Print & Promotion Del 2

Vi har samlet flere bildeglimt fra Sign, Print & Promotion-messen 2025. Neste messe arrangeres om to år, så sett av 17.-18. mars 2027 i kalenderen allerede nå. Vi sees!
Bildekavalkade