Ikke dropp den trykte katalogen

PUBLISERT: 16 juni 2014
OPPDATERT: 21 mars

web_produktkatalogEn undersøkelse fra amerikanske FGI Research viser at amerikanerne bruker i gjennomsnitt 850 dollar i året på kjøp fra trykte produktkataloger. Tross massiv konkurranse fra onlinetjenester så fungerer åpenbart katalogene fortsatt i USA.

Ifølge Paul Miller på brukerorganisasjonen American Catalog Mailers Association så har portoforhøyelser, e-handel og konjunktur påvirket katalogene negativt, men han mener samtidig at katalogene tilbyr noe som er unikt – kundelojalitet.

– Det finnes studier som viser at om en kunde har kjøpt en vare på nettet så er det mye mindre trolig at denne er lojal mot selgeren sammenliknet med om kjøpet har gått via en trykt katalog, sier Paul Miller.

Og med forbedret datainnsamling om mottakerne kan varemerkeeierne forbedre sin distribusjon og påse at rett person får rett katalog.

– Mange databaser inneholder en detaljert kjøpshistorikk som løper over flere år, sier John Lenser, adm dir for konsulentfirmaet Cohereone. Derfor vet de også hvilke produktkategorier du er interessert i og hvor mye penger du handler for.

Resultatet er at færre kataloger havner rett i søppelbøtta.

Katalogtrykkeriet American Printing Company mener at det gjelder å optimere sin produksjon og tilby merverdi for kundene. For hver dollar som brukes på en katalogproduksjon regner kunden med minst fire dollar i salg.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324