Ikke dropp den trykte katalogen

PUBLISERT: 16 juni 2014
OPPDATERT: 21 mars

web_produktkatalogEn undersøkelse fra amerikanske FGI Research viser at amerikanerne bruker i gjennomsnitt 850 dollar i året på kjøp fra trykte produktkataloger. Tross massiv konkurranse fra onlinetjenester så fungerer åpenbart katalogene fortsatt i USA.

Ifølge Paul Miller på brukerorganisasjonen American Catalog Mailers Association så har portoforhøyelser, e-handel og konjunktur påvirket katalogene negativt, men han mener samtidig at katalogene tilbyr noe som er unikt – kundelojalitet.

– Det finnes studier som viser at om en kunde har kjøpt en vare på nettet så er det mye mindre trolig at denne er lojal mot selgeren sammenliknet med om kjøpet har gått via en trykt katalog, sier Paul Miller.

Og med forbedret datainnsamling om mottakerne kan varemerkeeierne forbedre sin distribusjon og påse at rett person får rett katalog.

– Mange databaser inneholder en detaljert kjøpshistorikk som løper over flere år, sier John Lenser, adm dir for konsulentfirmaet Cohereone. Derfor vet de også hvilke produktkategorier du er interessert i og hvor mye penger du handler for.

Resultatet er at færre kataloger havner rett i søppelbøtta.

Katalogtrykkeriet American Printing Company mener at det gjelder å optimere sin produksjon og tilby merverdi for kundene. For hver dollar som brukes på en katalogproduksjon regner kunden med minst fire dollar i salg.

Les videre

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Scandraft etablerer lager i Drøbak

Materialleverandøren Scandraft har nylig åpnet ett nytt lager i Drøbak. Dette skal styrke servicenivået til de norske kundene, med ambisjonen om å bli Norges ledende leverandør av grafiske materialer.
Media

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_