Den 1 juli 2014 tok AGI Publishing House over utgivelsen av Cap & Design fra IDG i Sverige.
Magasinene AGI och Cap & Design fulgte hverandre tett i begynnelsen. Cap & Design beskrev formgiving og AGI den grafiske produksjonen. Etter at formgiving senere fikk en bredere plattform med mange nye medier vokste magasinene fra hverandre.
– De skal fortsette å utvikles hver for seg, sier AGIs publisher Peter Ollén. Mens AGI har sitt fokus på trykte medier så skal Cap & Design beskrive formgiving til alle medier.
– Vi skal passe veldig godt på den anseelsen som Cap & Design nyter hos sine lesere. Derfor skal vi ikke ta vekk noe. Derimot vil vi gjerne spre AGIs kunnskap rundt medieteknikk, slik at Cap & Design også kan handle om teknikk- og materialvalg for trykk, storformat og digital signage. Vi vil også tilføre AGIs kunnskaper om produksjon av direktereklame i trykt og digital form.
– På samme måte håper vi at Cap & Designs redaksjonelle kunnskaper kan komme AGIs lesere mer til del med felles temanummer, seminarer og prisutdelinger. Helt klart kommer samarbeidet også til å styrke oss i planleggingen av Sign & Print messen.
– Fra 2015 kommer vi til å øke antallet utgaver av Cap & Design med 33 prosent. Allerede i år kommer vi til å øke sidetallet. Antallet grafiske formgivere er i dag flere enn noensinne, så det er all grunn til å satse på dette området, sier Peter Ollén.
– Vi er glade for denne handelen. Det var viktig for oss å finne en eier som langsiktig vil satse på bladet. Med AGI som ny hjemmehavn er dette garantert. IDG kommer fortsatt til å drive eventet Inhousedagen og den neste Inhousedagen er i Stockholm i september, sier Christer Björkin, adm dir i IDG.
AGI Publishing House AB er et medarbeidereid forlag som ligger i Malmö. Forlaget utgir magasinet AGI Grafiskt Forum og nettstedet 3dp.se, for profesjonelle brukere av 3d-skrivere. I Norge gir forlaget ut AGI Norsk Grafisk Tidskrift. Dessuten produseres tekniske artiklar til danske og finske blader. AGI arrangerer Sign & Print messene i Sverige, Norge og Danmark. AGI er også hovedeiere i Fridtjuv – et nettsted der skolene for en fast månedlig kostnad får tilgang til alle læremidler i digital form.