AGI overtar utgivelsen av Cap & Design

PUBLISERT: 7 juli 2014
OPPDATERT: 21 mars

capdesign-låg-390x584Den 1 juli 2014 tok AGI Publishing House over utgivelsen av Cap & Design fra IDG i Sverige.
Magasinene AGI och Cap & Design fulgte hverandre tett i begynnelsen. Cap & Design beskrev formgiving og AGI den grafiske produksjonen. Etter at formgiving senere fikk en bredere plattform med mange nye medier vokste magasinene fra hverandre.
– De skal fortsette å utvikles hver for seg, sier AGIs publisher Peter Ollén. Mens AGI har sitt fokus på trykte medier så skal Cap & Design beskrive formgiving til alle medier.
– Vi skal passe veldig godt på den anseelsen som Cap & Design nyter hos sine lesere. Derfor skal vi ikke ta vekk noe. Derimot vil vi gjerne spre AGIs kunnskap rundt medieteknikk, slik at Cap & Design også kan handle om teknikk- og materialvalg for trykk, storformat og digital signage. Vi vil også tilføre AGIs kunnskaper om produksjon av direktereklame i trykt og digital form.
– På samme måte håper vi at Cap & Designs redaksjonelle kunnskaper kan komme AGIs lesere mer til del med felles temanummer, seminarer og prisutdelinger. Helt klart kommer samarbeidet også til å styrke oss i planleggingen av Sign & Print messen.
– Fra 2015 kommer vi til å øke antallet utgaver av Cap & Design med 33 prosent. Allerede i år kommer vi til å øke sidetallet. Antallet grafiske formgivere er i dag flere enn noensinne, så det er all grunn til å satse på dette området, sier Peter Ollén.

– Vi er glade for denne handelen. Det var viktig for oss å finne en eier som langsiktig vil satse på bladet. Med AGI som ny hjemmehavn er dette garantert. IDG kommer fortsatt til å drive eventet Inhousedagen og den neste Inhousedagen er i Stockholm i september, sier Christer Björkin, adm dir i IDG.

AGI Publishing House AB er et medarbeidereid forlag som ligger i Malmö. Forlaget utgir magasinet AGI Grafiskt Forum og nettstedet 3dp.se, for profesjonelle brukere av 3d-skrivere. I Norge gir forlaget ut AGI Norsk Grafisk Tidskrift. Dessuten produseres tekniske artiklar til danske og finske blader. AGI arrangerer Sign & Print messene i Sverige, Norge og Danmark. AGI er også hovedeiere i Fridtjuv – et nettsted der skolene for en fast månedlig kostnad får tilgang til alle læremidler i digital form.

Les videre

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1

RKGrafisk kjøper seg inn i Hurtig-Trykk

RKGrafisk AS har inngått en avtale om å kjøpe 75% av aksjene i Hurtig-Trykk AS. "Denne strategiske investeringen vil styrke RKGrafisk sin posisjon i det norske trykkerimarkedet og utvide selskapets tjenesteportefølje," heter det i en pressemelding fra selskapet.
rkgrafisk_ht

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1