Nordisk Emballasjekonferanse i oktober

PUBLISERT: 7 juli 2014
OPPDATERT: 7 juli

digiemball14Digitalt emballasjetrykk – Nordisk konferansedag den 8. oktober 2014

Produksjonen av digitalt produserte emballasje vokser med over 20 prosent årlig. Fordelene synes å stå i kø i form av individualisering, nummerering, test- og kampanjeopplag, små serier, språkvarianter, private branding, minimal kapital binding på lagervarer, øyeblikkelige endringer av produktinformasjon, ultrakort time-to-market og mye mer.

De tekniske utfordringene er mange i form av våt og tørr toner, uv-herdende farger, automatikk og helt ny arbeidsflyt.

Disse tingene står i fokus på denne konferansedagen, arrangert av AGI den 8. oktober i Malmø. Hovedtaler er Kevin Karstedt fra USA, som skriver om emnet for What They Think og regnes som en av verdens ledende eksperter innenfor området.

Få eksperternes råd
På konferansen Digital Emballasjetrykk har du mulighet til å høre hvilke teknologier som står til rådighet, hvordan de kan implementeres i et effektivt konverteringsflyt, hvilke effektiviserings- og besparelsesmuligheter det gir og hvordan man kan selge det digitale konseptet til emballasjekjøperen.

Her er leverandører, brukere, emballasjekjøpere og uavhengige eksperter, som gir sitt syn på hvordan man skal tilrettelegge sin digitale strategi i emballasjemarkedet.

Temaer på konferansen
Trykkteknologi – Hvilke muligheter og begrensninger rommer de forskjellige teknologier?
Workflow – Hvordan bygger man opp en arbeidsflyt i et digitalt trykkmiljø?
Økonomi – Hvor ligger de mest opplagte besparelser/forbedringer i trykkeriet?
Markedsføring – Hvordan selger man konseptet til emballasjekundene?

Les mer på digipack.agi.dk

Les videre

Konstant produktflyt hos Glomma Papp

Glomma Papp er en produsent av bølgepapp, solid board og utstillingsmateriale med to fabrikker i Sarpsborg. På Scanpack viste selskapet litt av hva de har å tilby.
Glomma-1-1024x683

Schur viser ny printerteknikk som erstatter etiketter

Den danske emballasjegiganten Schur har utviklet en trykkteknikk som kan eliminere behovet for etiketter. Den ble vist på Sign Print & Pack-messen i Odense, Danmark.
Schur-kollage-768x500

Konica Minolta lanserer ny B2-inkjet printer

Med sine 2400 m2 har Konica Minolta den syvende største standen på den grafiske messen Drupa. 150 personer vil stå for å ta imot de mange gjestene.
drupa24_konica

Summa automatiserer arbeidsflyten for inline skjæring

Summa viste blant annet inline-løsninger med matere til sine digitale skjærebord og tekstillaserkuttere under Fespa.
bob-summa

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong