Mindre opplag også på emballasje i 2015

PUBLISERT: 12 januar 2015
OPPDATERT: 21 mars

primir-390x266En ny rapport fra den amerikanske PRIMIR (The Printing Industries Market Information and Research Organization) identifiserer de viktigste trendene på markedet for fleksible emballasjer og etiketter i 2015.
Lagerhåndtering, varemerkehåndtering og spesialsubstrater er de tre hovedtrendene som varemerkeeiere leter etter hos sin trykkpartner.
Varemerkeeiere kommer da i ennå høyere grad ti å oppfatte etikettrykkeriene som en partner som skal ivareta deres interesser og kontinuerlig optimere og utvikle forvaltingen av ressurser.
Andre trender er at høyere oppløsning etterspørres mer ettersom stadig mer informasjon skal stå på produktene. Om teksten skal være både liten og lettlest bør den være skarp.
Det er også en tendens til å bevege seg bort fra papiret som medium. Sleeves, formstøping, plast og folier kommer til å spille en enda større rolle. Holdbarheten blir bedre og kvaliteten er ikke lenger et problem, ei heller i digitaltrykket.
Som med alle andre trykte media minsker opplagene. Varemerkeeiere trenger raskt å kunne endre emballasjen utifra nye regelverk, kampanjer, private labels eller personalisering. Digitaltrykket tilbyr disse alternativene men det øker også etterspørselen etter inline etterbehandling.

Les videre

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Canon rigger for ytterligere vekst

Canon Norge styrker sitt salgsteam innen digital produksjon og trykkløsninger, og har ansatt Olle Stark som Account Manager for salg av printmedier/ark til både grafisk bransje og kontormarkedet.
Olle Stark

MBL: Lesertall viser fall for papiravisene

Ferske lesertall fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL) viser at papiravisene har en samlet tilbakegang på 13 prosent det siste året. Nedgangen gjelder også magasiner.
newspaper-1595773_1280

Webinarserie om bærekraft i praksis

Bærekraft, hva betyr det egentlig og hvordan kan jeg bidra? Det er utgangspunktet når Trykt i Norge inviterer til et bærekraftprogram for Grafisk bransjeforening sammen med Maria Peltokangas i Corporate Good.
Maria

Siste nytt

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Canon rigger for ytterligere vekst

Canon Norge styrker sitt salgsteam innen digital produksjon og trykkløsninger, og har ansatt Olle Stark som Account Manager for salg av printmedier/ark til både grafisk bransje og kontormarkedet.
Olle Stark

MBL: Lesertall viser fall for papiravisene

Ferske lesertall fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL) viser at papiravisene har en samlet tilbakegang på 13 prosent det siste året. Nedgangen gjelder også magasiner.
newspaper-1595773_1280

Oppsummerer nytten av automatisering

Summa demonstrerer ikke bare én, men to arbeidsflytløsninger under Fespa. Dette for å vise kundene hvordan de kan effektivisere prosessene sine.
Summa-1024x768