Mindre opplag også på emballasje i 2015

PUBLISERT: 12 januar 2015
OPPDATERT: 21 mars

primir-390x266En ny rapport fra den amerikanske PRIMIR (The Printing Industries Market Information and Research Organization) identifiserer de viktigste trendene på markedet for fleksible emballasjer og etiketter i 2015.
Lagerhåndtering, varemerkehåndtering og spesialsubstrater er de tre hovedtrendene som varemerkeeiere leter etter hos sin trykkpartner.
Varemerkeeiere kommer da i ennå høyere grad ti å oppfatte etikettrykkeriene som en partner som skal ivareta deres interesser og kontinuerlig optimere og utvikle forvaltingen av ressurser.
Andre trender er at høyere oppløsning etterspørres mer ettersom stadig mer informasjon skal stå på produktene. Om teksten skal være både liten og lettlest bør den være skarp.
Det er også en tendens til å bevege seg bort fra papiret som medium. Sleeves, formstøping, plast og folier kommer til å spille en enda større rolle. Holdbarheten blir bedre og kvaliteten er ikke lenger et problem, ei heller i digitaltrykket.
Som med alle andre trykte media minsker opplagene. Varemerkeeiere trenger raskt å kunne endre emballasjen utifra nye regelverk, kampanjer, private labels eller personalisering. Digitaltrykket tilbyr disse alternativene men det øker også etterspørselen etter inline etterbehandling.

Les videre

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

NI Solutions viser fremtidens trykkproduksjon

Svenske NI Solutions retter seg mot en bred kundekrets i grafisk bransje, deriblant storformatprodusenter, trykkerier, prepressavdelinger, emballasje- og etikettprodusenter.
NI 1 w

Viser egenutviklet teip-serie

Teippåføringsmaskiner og et eget utvalg av teip. Dette er hva svenske Sale Europe fremhever på sin stand under Sign, Print & Promotion, 19.-20. Mars.
Sale Europe kollage

Siste nytt

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

Brectus – hvor femårsplaner virker

Brectus i Moss har de siste par årene blitt mer produksjonsbedrift. Det betyr kortere leveringstid og større pågang fra forhandlerkunder innen media og reklame. Bedriften har også en god posisjon som leverandør til grafiske virksomheter.
Heidi-Hoen-Brectus

Norgespremiere for Plockmatics nye DigiFold Ultra

På Drupa i fjor drysset Plockmatic ut nyheter, ikke minst en oppgradert versjon av Morgana DigiFold Ultra. Den vises nå i Norge for første gang.
Plockmatic-1-1024x683