Drupa øker frekvensen

Claus Bolza-Schünemann er formann for Drupas styre og president i Koenig & Bauer Group.

Claus Bolza-Schünemann er formann for Drupas styre og president i Koenig & Bauer Group.

Etter neste års Drupa vil verdens største messe for trykk- og cross media-løsninger gå over til en treårig utstillingsfrekvens i stedet for en fireårig. Dette vil si at de etterfølgende Drupa-messene vil bli avviklet i mai 2019, 2022 og 2025.

Beslutningen ble tatt på det siste Drupa komitémøtet i februar.
– Hele produksjonskjeden for trykk har endret seg radikalt på grunn av internett og digitale teknologier. Nye applikasjoner og løsninger utvikles og åpner hele tiden nye forretningsmuligheter. Samtidig er det mer fokus på innovative teknologier som f.eks. 3D-print, printed electronics og funksjonell printing, forklarer Claus Bolza-Schünemann, formann for Drupas styre og president i Koenig & Bauer Group.
– Det er viktigere enn noensinne at våre kunder kan få et overblikk over de seneste teknologiene, og kan bli inspirert til nye forretningsmodeller og løsninger. Drupa er den eneste spesialistmessen i verden som tilbyr dette, og det vil vi fremover gjøre hvert tredje år.

En positiv bieffekt er også at Drupa i 2020 ikke vil kollidere med Interpack, den viktigste messen for emballasjefolket.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: