Drupa øker frekvensen

PUBLISERT: 16 februar 2015
OPPDATERT: 16 februar
Claus Bolza-Schünemann er formann for Drupas styre og president i Koenig & Bauer Group.
Claus Bolza-Schünemann er formann for Drupas styre og president i Koenig & Bauer Group.

Etter neste års Drupa vil verdens største messe for trykk- og cross media-løsninger gå over til en treårig utstillingsfrekvens i stedet for en fireårig. Dette vil si at de etterfølgende Drupa-messene vil bli avviklet i mai 2019, 2022 og 2025.

Beslutningen ble tatt på det siste Drupa komitémøtet i februar.
– Hele produksjonskjeden for trykk har endret seg radikalt på grunn av internett og digitale teknologier. Nye applikasjoner og løsninger utvikles og åpner hele tiden nye forretningsmuligheter. Samtidig er det mer fokus på innovative teknologier som f.eks. 3D-print, printed electronics og funksjonell printing, forklarer Claus Bolza-Schünemann, formann for Drupas styre og president i Koenig & Bauer Group.
– Det er viktigere enn noensinne at våre kunder kan få et overblikk over de seneste teknologiene, og kan bli inspirert til nye forretningsmodeller og løsninger. Drupa er den eneste spesialistmessen i verden som tilbyr dette, og det vil vi fremover gjøre hvert tredje år.

En positiv bieffekt er også at Drupa i 2020 ikke vil kollidere med Interpack, den viktigste messen for emballasjefolket.

Les videre

«Et utstillingsvindu for å få flere til å oppdage oss»

Addbrands ambisjon er å være Nordens beste grossist innen papir, konvolutter, lett emballasje og grafisk tilbehør. På Sign, Print & Promotion, 19.–20. mars, vil de vise et utvalg av deres brede produktportefølje.
Addbrand kollage

Merking med laserpresisjon

Svenske Logimark selger merking- og etikettløsninger og stiller ut på Sign, Print & Promotion for første gang. De tar med lasermaskiner og lasermaterialer for å vise hvordan man kan kombinere teknisk innovasjon med en personlig touch.
Pontus

Alt i en messehall under Sign, Print & Promotion

Sett av den 19.– 20. mars 2025 i kalenderen. Da er det nok en gang duket for den største messen og møteplassen i Norges grafiske bransje: Sign, Print & Promotion.
SIPP kollage

Konstant produktflyt hos Glomma Papp

Glomma Papp er en produsent av bølgepapp, solid board og utstillingsmateriale med to fabrikker i Sarpsborg. På Scanpack viste selskapet litt av hva de har å tilby.
Glomma-1-1024x683

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01