
Etter neste års Drupa vil verdens største messe for trykk- og cross media-løsninger gå over til en treårig utstillingsfrekvens i stedet for en fireårig. Dette vil si at de etterfølgende Drupa-messene vil bli avviklet i mai 2019, 2022 og 2025.
Beslutningen ble tatt på det siste Drupa komitémøtet i februar.
– Hele produksjonskjeden for trykk har endret seg radikalt på grunn av internett og digitale teknologier. Nye applikasjoner og løsninger utvikles og åpner hele tiden nye forretningsmuligheter. Samtidig er det mer fokus på innovative teknologier som f.eks. 3D-print, printed electronics og funksjonell printing, forklarer Claus Bolza-Schünemann, formann for Drupas styre og president i Koenig & Bauer Group.
– Det er viktigere enn noensinne at våre kunder kan få et overblikk over de seneste teknologiene, og kan bli inspirert til nye forretningsmodeller og løsninger. Drupa er den eneste spesialistmessen i verden som tilbyr dette, og det vil vi fremover gjøre hvert tredje år.
En positiv bieffekt er også at Drupa i 2020 ikke vil kollidere med Interpack, den viktigste messen for emballasjefolket.