Drupa øker frekvensen

PUBLISERT: 16 februar 2015
OPPDATERT: 16 februar
Claus Bolza-Schünemann er formann for Drupas styre og president i Koenig & Bauer Group.
Claus Bolza-Schünemann er formann for Drupas styre og president i Koenig & Bauer Group.

Etter neste års Drupa vil verdens største messe for trykk- og cross media-løsninger gå over til en treårig utstillingsfrekvens i stedet for en fireårig. Dette vil si at de etterfølgende Drupa-messene vil bli avviklet i mai 2019, 2022 og 2025.

Beslutningen ble tatt på det siste Drupa komitémøtet i februar.
– Hele produksjonskjeden for trykk har endret seg radikalt på grunn av internett og digitale teknologier. Nye applikasjoner og løsninger utvikles og åpner hele tiden nye forretningsmuligheter. Samtidig er det mer fokus på innovative teknologier som f.eks. 3D-print, printed electronics og funksjonell printing, forklarer Claus Bolza-Schünemann, formann for Drupas styre og president i Koenig & Bauer Group.
– Det er viktigere enn noensinne at våre kunder kan få et overblikk over de seneste teknologiene, og kan bli inspirert til nye forretningsmodeller og løsninger. Drupa er den eneste spesialistmessen i verden som tilbyr dette, og det vil vi fremover gjøre hvert tredje år.

En positiv bieffekt er også at Drupa i 2020 ikke vil kollidere med Interpack, den viktigste messen for emballasjefolket.

Les videre

Konica Minolta lanserer ny B2-inkjet printer

Med sine 2400 m2 har Konica Minolta den syvende største standen på den grafiske messen Drupa. 150 personer vil stå for å ta imot de mange gjestene.
drupa24_konica

Summa automatiserer arbeidsflyten for inline skjæring

Summa viste blant annet inline-løsninger med matere til sine digitale skjærebord og tekstillaserkuttere under Fespa.
bob-summa

Gnistrende presisjon med iEchos nye laserstans

IEcho hadde med seg en rekke skjæremaskiner til Fespa. Den som kanskje fanget de besøkendes interesse mest var laserskjæremaskinen LCT350, som i gnistrende fei skar ut etiketter.
laserstans2

Automatisert og tilkoblet – Horizon på Drupa 2024

Horizon planlegger å ha en sterk tilstedeværelse på Drupa 2024. Med en stand på mer enn 1600 m² vil fokus være på helautomatiserte systemer og start-til-slutt arbeidsflyt.
Horizon-drupa

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324