Kodak viser sine digitale muskler

kodak_prosper1000Det nært forestående arrangementet Hunkeler Innovation Days (HID) er i ferd med å utvikle sig til stedet hvor mange digitale trykkmaskinleverandører satser stort på å vise sitt ypperste innenfor bok-, avis- og kommersiell produksjon.

Her har Kodak annonsert både et eksklusivt pressemøte, og at de vil vise sin Prosper Press plattform i et aktivt produksjonsmiljø. Kodak hevder at Prosper Press plattformen på verdensplan har produsert mer enn 30 milliarder sider. På HID vil de i samarbeid med Hunkeler ferdiggjøringsutstyr produsere en daglig 12-siders 4-fargers event-avis.

Avisen vil bli produsert på en Kodak Prosper 5000XLi i både tabloid og broadsheet format, og den vil bli ferdigbehandlet på Hunkelers Advanced Newspaper Solution.

Utover dette vil Kodak demonstrere hvilke kreative resultater man kan oppnå med en Kodak Nexpress Digital Color Production Press ved hjelp av spesialfarger og inline lakkering og preging. Endelig vil Kodak fokusere på Prosper S-serien for digitaltrykk, ofte anvendt i tospann med tradisjonelle offsetsystemer.

HID avholdes i Lucerne, Sveits den 23.- 26. februar.
Les mer på HIDs nettsider.

Hunkeler Innovation Days er organisert av Hunkeler, leverandør av ferdiggjøringsløsninger. Arrangementet holdes hvert andre år på Messe i Lucerne, Sveits. Hunkeler Innovationdays skal vise hvordan de ulike utskriftsleverandørene integrerer med Hunkeler for å levere komplette systemer med integrerte for- og etterbehandlingsløsninger.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: