Stora Enso bak kartong til ski-VM i Falun

PUBLISERT: 16 februar 2015
OPPDATERT: 16 februar
Cecilia Carter, plassjef hos Stora Enso Fors Bruk
Cecilia Carter, plassjef hos Stora Enso Fors Bruk

Stora Enso er en av de internasjonale sponsorene ved ski-VM i Falun. Under konkurransene deler VM-organisasjonen Falun2015 ut presanger til alle de konkurrerende, samt medias representanter. Disse gavene kommer til å være emballert i presangforpakninger som er lagd av kartong fra Fors Bruk utenfor Avesta i Dalarna.
– Det er viktig for oss at vi har en innpakning av våre presanger som knytter seg til Dalarna og som er produsert av et miljøvennlig materiale. En av våra målsettinger er at vi skal bli det mest miljøvennlige ski-VM som noengang har vært arrangert. Derfor passer emballasjen i kartong fra Fors Bruk utmerket til våre presanger, sier Sven von Holst, administrerende direktør for Falun2015.
– Vi er selvsagt meget stolte og glade over at vi skal levere kartong til presanginnpakningen for ski-VM. Det er en stor ære for oss og vi ser det som et hedersoppdrag. Det gir oss gode eksponeringsmuligheter, da en stor del av sportverdens blikk er rettet mot Falun under ski-VM, sier Cecilia Carter, plassjef på Stora Enso Fors Bruk.
Selve designet og utformingen av emballasjen er utviklet gjennom et nært samarbeid mellom Stora Enso, VM-organisasjonen og Kartongbolaget, som også har trykket og produsert innpakningen.
– Vi har lagd en innpakning som kjennes innovativ og eksklusiv, samtidig som den er robust og eksponerer produktene som plasseres i den på en tiltalande måte. Kartongkvaliteten Performa White fra Fors Bruk har en optimal trykkbarhet og fungerer utmerket til denna presanginnpakningen, sier Joakim Johansson, adm. dir. og eier av Kartongbolaget.
Innpakningen er rektangulær og består av tre deler. Ved å dra emballasjens langsider fra hverandre åpnes pakken. Grunnfargen går i en lyseblå tone og de karakteristiske penselstrøkene for ski-VM dekker en stor del av innpakningen.

Les videre

Produktregn hos jubilerende Plockmatic

Plockmatic stiller med rekordmange nye produkter under årets Drupa. Ikke minst en ny generasjon av den trofaste Morgana DigiFold som har fått tillegg av Ultra.
Plockmatic-1-1024x683

Onlinetrykkeri begynner å selge materialer

Unitedprint, som driver nettrykkeriet Print24, begynner å selge materialer via merket Infowerk. Dette gjelder blant annet papir, plater og kartong.
Toivo

Konica Minolta premiereviste kjempemaskin for B2+

Konica Minolta hadde premiere på sin nye B2+ UV-inkjetprinter, AccurioJet 60000 under Drupa. De viste også sin nye high chroma-maskin med et utvidet fargerom for virkelig iøynefallende farger.
FotoJet-83-1024x683

Cloudlab vil hjelpe trykkeriene med netthandel

Tyske Cloudlab Solutions er en etablert leverandør av web-to-print løsninger innen både trykk og emballasje. Med den nye versjonen X3 tar selskapet i bruk KI når det gjelder blant annet design og prissetting.
Cloudlab-1024x683

Siste nytt

Handel på Drupa: RK Grafisk først i Norge med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter til foredling med partiell lakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Handelen ble gjort på Drupa og installasjonen blir den første i Norge.
KM RK Grafisk

Stor skjærebordspesial: Bordene blir større og mer automatiske

Skjærebord finner veien inn i stadig flere grafiske bedrifter. Flatbed-skjæreteknologien rommer så mange muligheter for etterbehandling av spesielle medier, og effektiviteten og automatiseringen vokser raskt.
cut_02

Produktregn hos jubilerende Plockmatic

Plockmatic stiller med rekordmange nye produkter under årets Drupa. Ikke minst en ny generasjon av den trofaste Morgana DigiFold som har fått tillegg av Ultra.
Plockmatic-1-1024x683

Ricoh: "Alle vil se utviklingen på inkjetsiden"

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676