Stora Enso bak kartong til ski-VM i Falun

PUBLISERT: 16 februar 2015
OPPDATERT: 16 februar
Cecilia Carter, plassjef hos Stora Enso Fors Bruk
Cecilia Carter, plassjef hos Stora Enso Fors Bruk

Stora Enso er en av de internasjonale sponsorene ved ski-VM i Falun. Under konkurransene deler VM-organisasjonen Falun2015 ut presanger til alle de konkurrerende, samt medias representanter. Disse gavene kommer til å være emballert i presangforpakninger som er lagd av kartong fra Fors Bruk utenfor Avesta i Dalarna.
– Det er viktig for oss at vi har en innpakning av våre presanger som knytter seg til Dalarna og som er produsert av et miljøvennlig materiale. En av våra målsettinger er at vi skal bli det mest miljøvennlige ski-VM som noengang har vært arrangert. Derfor passer emballasjen i kartong fra Fors Bruk utmerket til våre presanger, sier Sven von Holst, administrerende direktør for Falun2015.
– Vi er selvsagt meget stolte og glade over at vi skal levere kartong til presanginnpakningen for ski-VM. Det er en stor ære for oss og vi ser det som et hedersoppdrag. Det gir oss gode eksponeringsmuligheter, da en stor del av sportverdens blikk er rettet mot Falun under ski-VM, sier Cecilia Carter, plassjef på Stora Enso Fors Bruk.
Selve designet og utformingen av emballasjen er utviklet gjennom et nært samarbeid mellom Stora Enso, VM-organisasjonen og Kartongbolaget, som også har trykket og produsert innpakningen.
– Vi har lagd en innpakning som kjennes innovativ og eksklusiv, samtidig som den er robust og eksponerer produktene som plasseres i den på en tiltalande måte. Kartongkvaliteten Performa White fra Fors Bruk har en optimal trykkbarhet og fungerer utmerket til denna presanginnpakningen, sier Joakim Johansson, adm. dir. og eier av Kartongbolaget.
Innpakningen er rektangulær og består av tre deler. Ved å dra emballasjens langsider fra hverandre åpnes pakken. Grunnfargen går i en lyseblå tone og de karakteristiske penselstrøkene for ski-VM dekker en stor del av innpakningen.

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Canon-sjefen: «Inkjet er den rette veien å gå»

Canon har stilt ut på flere messer under mottoet "The power to move". For Canons Jennifer Kolloczek handler den bevegelsen om økt fokus på arkmatet inkjet ved høye hastigheter.
Canon Jennifer Matteus

HID 2025: Innovasjoner i etterbehandlingsleddet

Ettersom trykkpresser produserer raskere og raskere, stilles det også høyere krav til effektiv etterbehandling. Vi har sett nærmere på noen utstillere som spesialiserer seg på akkurat dette området.
Kollage-efterbeh-768x512