Océ PlotWave 500 tildelt iF Gold Product Design

PUBLISERT: 9 mars 2015
OPPDATERT: 9 mars

oce_iFCanon Europa kunngjorde i dag tildelingen av iF Gold Product Design til storformatsystemet Océ PlotWave 500 ved iF Design Awards 2015. Océ PlotWave 500 var et av syv produkter fra Canon som mottok prestisjetunge utmerkelser under arrangementet.

De nylig lanserte storformatskriverne Océ ColorWave 500 og 700, samt Océ ColorWave 900 vant også utmerkelsen iF Product Design, sammen med flere andre Canon-enheter. I 21 år på rad har nå Canon mottatt utmerkelser ved iF Design Awards for sine produkter.

– Skriverseriene Océ PlotWave og ColorWave representerer den perfekte balanse mellom visuelt og funksjonelt design. De innehar unike elementer for å levere pålitelige utskriftsresultater av høy kvalitet ved høy hastighet. Ergonomiske funksjoner gjør skriverne brukervennlige, mens det estetiske utseende gjør at de passer naturlig inn i ethvert arbeidsmiljø. I tillegg har berøringsskjermen et spesielt unikt designelement som gjør arbeidsflyten intuitiv og pålitelig, sier Anton Strand, Channel Director, Wide Format Printing Group, Canon Norge.

– iF Design Awards respekteres verden over for å sette standarden innen moderne teknologidesign, og det er en ære å motta utmerkelser for vår Océ ColorWave- og PlotWave-portefølje, inkludert utmerkelsen iF Gold Product Design for Océ PlotWave 500, legger Strand til.

iF Design Awards ble etablert i 1953 og anerkjenner fremragende designprestasjoner på tvers av ulike disipliner. Canon vant sin første pris for iF Product Design i 1989, og har jevnlig blitt anerkjent gjennom tildelingen av priser for et bredt spekter av produkter.

Les videre

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Brectus – hvor femårsplaner virker

Brectus i Moss har de siste par årene blitt mer produksjonsbedrift. Det betyr kortere leveringstid og større pågang fra forhandlerkunder innen media og reklame. Bedriften har også en god posisjon som leverandør til grafiske virksomheter.
Heidi-Hoen-Brectus

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2