Antalis styrker sine klimaforpliktelser ved å støtte Cap COP 21

PUBLISERT: 8 april 2015
OPPDATERT: 21 mars

Antalis er Europas ledende papir-, visuell kommunikasjons- og emballasjegrossist og nr.2 i verden, med virksomhet i 44 land. Denne posisjonen betyr at Antalis har et viktig CSR ansvar og spesielt i kampen mot klimaendringene. Cap COP21 tilbyr en rekke profesjonelle og samarbeidende arrangementer gjennom 2015 og avsluttes med en Europeisk studie på hvordan klimasaker er mottatt av Europeiske innbyggere. Første arrangement skjer 9. april med en paneldiskusjon. Antalis er en partner i arrangementet og vil sitte sammen med bedrifter som har forpliktet seg på samme måte for miljøet. Dette er en mulighet for Antalis å presentere de mange målingene påkrevd for å beskytte miljøet, belyse gode erfaringer og la papirindustrien bli hørt, en industri som ofte feilaktig blir beskylt for å være ansvarlig for avskogingen.
– Klimaendringene er et globalt tema som vi må finne lokale løsninger for. Papirindustrien har gjort en stor innsats for å beskytte miljøet. Dette er et av budskapene vi vil kommunisere på COP 21, sier Olivier Guichardon, CSR Direktør i Sequana, eier av Antalis.

Antalis distribuerer omkring 2 millioner tonn papir hvert år. Siden trær er hovedråvaren ved produksjon av papir, søker firmaet å sikre absolutt gjennomsiktighet og sporbarhet av råvarene, bl.a. gjennom å støtte utviklingen og sertifiseringen av bærekraftige skoger, 75% av produktene Antalis selger er PEFC eller FSC sertifisert. Antalis fremmer også bruk av resirkulert papir.

Hos Antalis i Norge kan man få klimakompensert sine papirinnkjøp, og det finnes en mengde miljøinformasjon, bl.a. brosjyren «Det grønne papiret» og en video «Did you know» som finnes på antalis.no.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324