Antalis styrker sine klimaforpliktelser ved å støtte Cap COP 21

PUBLISERT: 8 april 2015
OPPDATERT: 21 mars

Antalis er Europas ledende papir-, visuell kommunikasjons- og emballasjegrossist og nr.2 i verden, med virksomhet i 44 land. Denne posisjonen betyr at Antalis har et viktig CSR ansvar og spesielt i kampen mot klimaendringene. Cap COP21 tilbyr en rekke profesjonelle og samarbeidende arrangementer gjennom 2015 og avsluttes med en Europeisk studie på hvordan klimasaker er mottatt av Europeiske innbyggere. Første arrangement skjer 9. april med en paneldiskusjon. Antalis er en partner i arrangementet og vil sitte sammen med bedrifter som har forpliktet seg på samme måte for miljøet. Dette er en mulighet for Antalis å presentere de mange målingene påkrevd for å beskytte miljøet, belyse gode erfaringer og la papirindustrien bli hørt, en industri som ofte feilaktig blir beskylt for å være ansvarlig for avskogingen.
– Klimaendringene er et globalt tema som vi må finne lokale løsninger for. Papirindustrien har gjort en stor innsats for å beskytte miljøet. Dette er et av budskapene vi vil kommunisere på COP 21, sier Olivier Guichardon, CSR Direktør i Sequana, eier av Antalis.

Antalis distribuerer omkring 2 millioner tonn papir hvert år. Siden trær er hovedråvaren ved produksjon av papir, søker firmaet å sikre absolutt gjennomsiktighet og sporbarhet av råvarene, bl.a. gjennom å støtte utviklingen og sertifiseringen av bærekraftige skoger, 75% av produktene Antalis selger er PEFC eller FSC sertifisert. Antalis fremmer også bruk av resirkulert papir.

Hos Antalis i Norge kan man få klimakompensert sine papirinnkjøp, og det finnes en mengde miljøinformasjon, bl.a. brosjyren «Det grønne papiret» og en video «Did you know» som finnes på antalis.no.

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01