Antalis er Europas ledende papir-, visuell kommunikasjons- og emballasjegrossist og nr.2 i verden, med virksomhet i 44 land. Denne posisjonen betyr at Antalis har et viktig CSR ansvar og spesielt i kampen mot klimaendringene. Cap COP21 tilbyr en rekke profesjonelle og samarbeidende arrangementer gjennom 2015 og avsluttes med en Europeisk studie på hvordan klimasaker er mottatt av Europeiske innbyggere. Første arrangement skjer 9. april med en paneldiskusjon. Antalis er en partner i arrangementet og vil sitte sammen med bedrifter som har forpliktet seg på samme måte for miljøet. Dette er en mulighet for Antalis å presentere de mange målingene påkrevd for å beskytte miljøet, belyse gode erfaringer og la papirindustrien bli hørt, en industri som ofte feilaktig blir beskylt for å være ansvarlig for avskogingen.
– Klimaendringene er et globalt tema som vi må finne lokale løsninger for. Papirindustrien har gjort en stor innsats for å beskytte miljøet. Dette er et av budskapene vi vil kommunisere på COP 21, sier Olivier Guichardon, CSR Direktør i Sequana, eier av Antalis.
Antalis distribuerer omkring 2 millioner tonn papir hvert år. Siden trær er hovedråvaren ved produksjon av papir, søker firmaet å sikre absolutt gjennomsiktighet og sporbarhet av råvarene, bl.a. gjennom å støtte utviklingen og sertifiseringen av bærekraftige skoger, 75% av produktene Antalis selger er PEFC eller FSC sertifisert. Antalis fremmer også bruk av resirkulert papir.
Hos Antalis i Norge kan man få klimakompensert sine papirinnkjøp, og det finnes en mengde miljøinformasjon, bl.a. brosjyren «Det grønne papiret» og en video «Did you know» som finnes på antalis.no.