Antalis styrker sine klimaforpliktelser ved å støtte Cap COP 21

PUBLISERT: 8 april 2015
OPPDATERT: 21 mars

Antalis er Europas ledende papir-, visuell kommunikasjons- og emballasjegrossist og nr.2 i verden, med virksomhet i 44 land. Denne posisjonen betyr at Antalis har et viktig CSR ansvar og spesielt i kampen mot klimaendringene. Cap COP21 tilbyr en rekke profesjonelle og samarbeidende arrangementer gjennom 2015 og avsluttes med en Europeisk studie på hvordan klimasaker er mottatt av Europeiske innbyggere. Første arrangement skjer 9. april med en paneldiskusjon. Antalis er en partner i arrangementet og vil sitte sammen med bedrifter som har forpliktet seg på samme måte for miljøet. Dette er en mulighet for Antalis å presentere de mange målingene påkrevd for å beskytte miljøet, belyse gode erfaringer og la papirindustrien bli hørt, en industri som ofte feilaktig blir beskylt for å være ansvarlig for avskogingen.
– Klimaendringene er et globalt tema som vi må finne lokale løsninger for. Papirindustrien har gjort en stor innsats for å beskytte miljøet. Dette er et av budskapene vi vil kommunisere på COP 21, sier Olivier Guichardon, CSR Direktør i Sequana, eier av Antalis.

Antalis distribuerer omkring 2 millioner tonn papir hvert år. Siden trær er hovedråvaren ved produksjon av papir, søker firmaet å sikre absolutt gjennomsiktighet og sporbarhet av råvarene, bl.a. gjennom å støtte utviklingen og sertifiseringen av bærekraftige skoger, 75% av produktene Antalis selger er PEFC eller FSC sertifisert. Antalis fremmer også bruk av resirkulert papir.

Hos Antalis i Norge kan man få klimakompensert sine papirinnkjøp, og det finnes en mengde miljøinformasjon, bl.a. brosjyren «Det grønne papiret» og en video «Did you know» som finnes på antalis.no.

Siste nytt

Canon løfter frem fremtidens dekor og interiør

Hvordan kan et rom bli vakkert og samtidig funksjonelt? Og hvordan kan unik dekor og interiør skapes på en bærekraftig måte med moderne teknologi? Det var temaet da Canon Norge inviterte til inspirasjonseventet Decorate-IT.
Trygve
Canon løfter frem fremtidens dekor og interiør

Han blir ny daglig leder i Focus Neo

Det svenske konsernet Focus Neo, som opererer innen varemerkeskilting, wayfinding og viscom, gjør endringer i ledelsen i det norske selskapet.
Bent-Erik_Halvorsen_webb
Han blir ny daglig leder i Focus Neo

Intergraf: ”Stans innføringen av EUDR”

Den grafiske bransjeforeningen Intergraf oppfordrer nå EU til å utsette den kontroversielle avskogingsforordningen EUDR, som etter planen trer i kraft 30. desember 2025.
EUDR-2-1024x684
Intergraf: ”Stans innføringen av EUDR”

Spandex lanserer ny serie printbare polymerfilmer

Materialleverandøren Spandex introduserer den allsidige ImagePerfect iD9-serien.
iD9_PressRelease_ImagesiD9-SiD-Tenticles-980x512
Spandex lanserer ny serie printbare polymerfilmer

Les videre

Canon løfter frem fremtidens dekor og interiør

Hvordan kan et rom bli vakkert og samtidig funksjonelt? Og hvordan kan unik dekor og interiør skapes på en bærekraftig måte med moderne teknologi? Det var temaet da Canon Norge inviterte til inspirasjonseventet Decorate-IT.
Trygve
Canon løfter frem fremtidens dekor og interiør

Han blir ny daglig leder i Focus Neo

Det svenske konsernet Focus Neo, som opererer innen varemerkeskilting, wayfinding og viscom, gjør endringer i ledelsen i det norske selskapet.
Bent-Erik_Halvorsen_webb
Han blir ny daglig leder i Focus Neo

Intergraf: ”Stans innføringen av EUDR”

Den grafiske bransjeforeningen Intergraf oppfordrer nå EU til å utsette den kontroversielle avskogingsforordningen EUDR, som etter planen trer i kraft 30. desember 2025.
EUDR-2-1024x684
Intergraf: ”Stans innføringen av EUDR”

Avtale sikrer levering av papiraviser

Schibsted og Helthjem har signert en ny langsiktig avtale om avisdistribusjon som sikrer videre levering hjem til leserne seks dager i uken. Avtalen har en minimumsvarighet ut 2027.
Helthjem
Avtale sikrer levering av papiraviser