
X-Idé AS på Fjellhamar utenfor Oslo har investert i intet mindre enn fire av Ricohs nye flaggskip Pro C9110, som vil bli installert i løpet av denne måneden. Dette er første installasjon av Pro C9110 i Norge, og en av de første i Europa. X-Idé AS er en relativt ny bedrift, etablert i 2013, men består av en sammenslåing av flere virksomheter med forskjellig teknologi og kompetanse. Bedriften er i stadig utvikling og omfatter totalt ca. 47 medarbeidere med en årlig omsetning i størrelsesorden ca. kr. 80 mill. (aug. 2014). Bedriftens har salgskontorer på Gjøvik og i Larvik.
– X-Idé opplever for tiden stor pågang på digitaltrykk, sier Jan Åge Nordli, daglig leder iX-Idé. Vi opplever kortere leveringsfrister og et økende kvalitetskrav fra våre kunder. Med Ricoh Pro C9110 fant vi en løsning som ga oss alt dette. I tillegg kan vi tilby bannertrykk, en svært høy printkvalitet og en enda bedre digital kapasitet, hvilket gir oss stor fleksibilitet i forhold til å flytte jobber fra offset til digitaltrykk.
Ifølge Ricoh har Pro C 9110 maskinen følgende fortrinn:
- Overlegen utskriftskvalitet.
- Maksimerer produktiviteten med opp til 150 A4 trykk/min
- Svært robust konstruksjon og etterbehandling
- Omfattende mediemuligheter
- Banner-funksjon 700×330 mm
– Vi vet at X-Idé stiller store krav til sine leverandører og føler oss trygge på at både vi og produksjonsmaskinene er godt dimensjonerte for dette, sier Kurt Bye, Salgssjef Production Print i Ricoh Norge. Ricoh opplever stor interesse og etterspørsel på vårt nye flaggskip Pro C9110. Modellen går inn i et segment der Ricoh ikke tidligere har hatt egenproduserte løsninger. Dette segmentet har vært dominert av HP Indigo, Xerox iGen og sist men ikke minst Kodak Nexpress, som Ricoh for øvrig fortsatt vil være leverandør på i Norge. Maskinene er ankommet og vi gleder oss til installasjonen i juni, avslutter Bye.