X-Idé AS kjøper 4 av Ricohs nye flaggskip innen digitaltrykk

PUBLISERT: 12 juni 2015
OPPDATERT: 21 mars
Ricoh Pro C9110
Ricoh Pro C9110

X-Idé AS på Fjellhamar utenfor Oslo har investert i intet mindre enn fire av Ricohs nye flaggskip Pro C9110, som vil bli installert i løpet av denne måneden. Dette er første installasjon av Pro C9110 i Norge, og en av de første i Europa. X-Idé AS er en relativt ny bedrift, etablert i 2013, men består av en sammenslåing av flere virksomheter med forskjellig teknologi og kompetanse. Bedriften er i stadig utvikling og omfatter totalt ca. 47 medarbeidere med en årlig omsetning i størrelsesorden ca. kr. 80 mill. (aug. 2014). Bedriftens har salgskontorer på Gjøvik og i Larvik.

– X-Idé opplever for tiden stor pågang på digitaltrykk, sier Jan Åge Nordli, daglig leder iX-Idé. Vi opplever kortere leveringsfrister og et økende kvalitetskrav fra våre kunder. Med Ricoh Pro C9110 fant vi en løsning som ga oss alt dette. I tillegg kan vi tilby bannertrykk, en svært høy printkvalitet og en enda bedre digital kapasitet, hvilket gir oss stor fleksibilitet i forhold til å flytte jobber fra offset til digitaltrykk.

Ifølge Ricoh har Pro C 9110 maskinen følgende fortrinn:

  • Overlegen utskriftskvalitet.
  • Maksimerer produktiviteten med opp til 150 A4 trykk/min
  • Svært robust konstruksjon og etterbehandling
  • Omfattende mediemuligheter
  • Banner-funksjon 700×330 mm

– Vi vet at X-Idé stiller store krav til sine leverandører og føler oss trygge på at både vi og produksjonsmaskinene er godt dimensjonerte for dette, sier Kurt Bye, Salgssjef Production Print i Ricoh Norge. Ricoh opplever stor interesse og etterspørsel på vårt nye flaggskip Pro C9110. Modellen går inn i et segment der Ricoh ikke tidligere har hatt egenproduserte løsninger. Dette segmentet har vært dominert av HP Indigo, Xerox iGen og sist men ikke minst Kodak Nexpress, som Ricoh for øvrig fortsatt vil være leverandør på i Norge. Maskinene er ankommet og vi gleder oss til installasjonen i juni, avslutter Bye.

Les videre

Arbeidshester og neonutskrifter hos SwissQprint

Planskriveren Kudu og rulleprinteren Karibu skal sammen med iøynefallende neontrykk trekke til seg blikkene på Swissqprints stand under Fespa.
SQP-trade-fair-1024x683

Webinarserie om bærekraft i praksis

Bærekraft, hva betyr det egentlig og hvordan kan jeg bidra? Det er utgangspunktet når Trykt i Norge inviterer til et bærekraftprogram for Grafisk bransjeforening sammen med Maria Peltokangas i Corporate Good.
Maria

Kreativ fresing og skjæring i fokus

Kongsberg PCS och MultiCam kjører en favoritt i reprise fra fjorårets Fespa og viser hver sin flaggskipsmodell: skjærebordet C24 og CNC-fresen Apex3R.
Kongsberg 2 w

Ellco Etikett først med Mark Andy Digital Series HD i Norge

Etikettprodusenten Ellco Etikett har installert en Mark Andy Digital Series HD-presse i sitt anlegg på Gjelleråsen i Nittedal, rett utenfor Oslo.
Ellco-1588

Siste nytt

Etikettmarkedet falt 25 prosent

Etter korona, hvor etikettmarkedet eksploderte, var fallet på 25,8 % i 2023 (ifølge FINAT) kanskje å forvente. Likevel beskriver Claus Søndergaard, fra UPM Raflatac, det som et tøft år, men sier samtidig at forventningene til 2024 er positive.
Claus_UPMRaflatac

Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno kollage

Arbeidshester og neonutskrifter hos SwissQprint

Planskriveren Kudu og rulleprinteren Karibu skal sammen med iøynefallende neontrykk trekke til seg blikkene på Swissqprints stand under Fespa.
SQP-trade-fair-1024x683

Rådgivning og kreativitet skal ta Wera inn i fremtiden

Wera i Porsgrunn har de siste 20 årene utviklet seg fra et rendyrket trykkeri til et "360 graders kommunikasjonshus". Med Dag Brekke-Rasmussen tilbake ved roret er siktet nå stilt inn mot å utvikle det konseptet enda mer.
Wera Dag