Norske designere vant gull i Cannes

PUBLISERT: 4 august 2015
OPPDATERT: 4 august

Ida Louise Andersen og Sunniva Grolid gikk ut fra fagskoleutdanningen i Grafisk design ved Norges Kreative Høyskole i 2012. Etter ferdig utdanning ved NKH begynte begge å studere ved Nuova Accademia Di Belle Arti i Milano, der de traff hverandre. Etter at de fullførte bachelorgraden sin i Milano har begge begynt å jobbe i Norge, Grolid hos Elle Melle i Ålesund, og Andersen hos WeOslo. Likevel har de fortsatt samarbeidet, og de ble plukket ut som de norske deltakerne i kategorien «Young Lions» for unge talenter på Cannes Lions – International Festival Of Creativity som ble avholdt 21 – 27 juni. Oppgaven duoen fikk var å designe en ny visuell identitet for byen Cannes, og deres bidrag holdt altså til gull, i konkurranse mot 18 andre team.

– Vi la hovedvekt på at vi ville visualisere den pulserende energien i byen og alt den representerer av business, reiser og festivaler, så vi bygget et mønster med mye bevegelse og der vi har snudd enkelte elementer for å visualisere at det er rom for å gå sin egen vei, sier Andersen til Kampanje.

De to 24-åringene fikk overrakt gullmedaljen av Ordfører i Cannes, David Lisnard. På andre og tredje plass kom teamene fra henholdsvis Sverige og Brasil.

Les videre

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Ny high-end foto- og plakatprinter fra Epson

Epson lanserer ny storformatskriver for det profesjonelle foto-, kunst- og plakatmarkedet.
Epson_P20500Series

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik