Norske designere vant gull i Cannes

PUBLISERT: 4 august 2015
OPPDATERT: 4 august

Ida Louise Andersen og Sunniva Grolid gikk ut fra fagskoleutdanningen i Grafisk design ved Norges Kreative Høyskole i 2012. Etter ferdig utdanning ved NKH begynte begge å studere ved Nuova Accademia Di Belle Arti i Milano, der de traff hverandre. Etter at de fullførte bachelorgraden sin i Milano har begge begynt å jobbe i Norge, Grolid hos Elle Melle i Ålesund, og Andersen hos WeOslo. Likevel har de fortsatt samarbeidet, og de ble plukket ut som de norske deltakerne i kategorien «Young Lions» for unge talenter på Cannes Lions – International Festival Of Creativity som ble avholdt 21 – 27 juni. Oppgaven duoen fikk var å designe en ny visuell identitet for byen Cannes, og deres bidrag holdt altså til gull, i konkurranse mot 18 andre team.

– Vi la hovedvekt på at vi ville visualisere den pulserende energien i byen og alt den representerer av business, reiser og festivaler, så vi bygget et mønster med mye bevegelse og der vi har snudd enkelte elementer for å visualisere at det er rom for å gå sin egen vei, sier Andersen til Kampanje.

De to 24-åringene fikk overrakt gullmedaljen av Ordfører i Cannes, David Lisnard. På andre og tredje plass kom teamene fra henholdsvis Sverige og Brasil.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

«DTF har vært en suksess for oss»

Tekstiltrykk med DTF (direct-to-film) er hett. Det vet Stein Raaness, som har solgt mer enn 40 DTF-printere fra Sublistar de siste årene.
Raaness

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_