I Danmark har Aller Media lansert sin egen streamingtjeneste Pling for magasiner og ukeblader, og gir nå ubegrenset tilgang til rundt 20 magasin- og trendtitler, samt ukebladene Femina og Se og Hør for et fast månedlig abonnement. Dermed blir Aller den første av de tre store magasinutgiverne i Danmark som tar All-You-Can-Eat-modellen til seg.
– Det er vår klare forventning at vi med Pling kan øke det samlede lesertall på flere av våre utgivelser, sier magasindirektør hos Aller Media, Charlotte Riparbelli, og fortsetter:
– Pling er ikke en erstatning for våre trykte utgivelser, men et initiativ som sikrer at vi er på alle de plattformene som våre lesere benytter seg av.
Aller forventer å utvikle leseropplevelsen på Pling løpende, etter hvert som brukeradferden blir avdekket. Samtidig åpner Pling også for lansering av nye, smalere titler. Tjenesten er tilgjengelig både for iOS og Android.
Aller Media står bak et samlet ukentlig opplag på omkring 681.000 eksemplarer, og hver uke leser ca. to millioner dansker et av Allers mer enn 20 blader og magasiner. I Danmark er markedsandelen på ukeblader 72 % og 22 % på magasiner.
Aller Media presenterer også nyheten på sitt norske nettsted, men sier ingenting om forventet lansering her til lands.