Det tradisjonsrike trykkeriet Molvik i Bergen er på hugget. De seiler i medvind for tiden, og oppdragene strømmer på. Likevel har de nå også startet opp produksjon av sitt eget ukentlige gratismagasin. Bladet «Ukens Visninger» utgis i samarbeid med meglerfirmaene i Bergen, og reklamesidene suppleres med redaksjonelt innhold som Molvik Grafisk selv produserer.
– Vi har inngått samarbeid med en rekke eiendomsmeglere i Bergen, mange av de trykker vi allerede prospekter for, sier daglig leder Knut Molvik. Første nummer kom ut av trykkpressen på fredag.
– Her presenterer vi de husene og leilighetene det er visninger på denne uken. I tillegg har vi redaksjonelt stoff, det kan være interiørtips, om mat eller hva som helst som foregår i et hus. Meglerne og andre kjøper annonser og så legger vi bladene ut gratis i byens kjøpesentre, hos hvert enkelt meglerfirma og ellers der man deler ut gratisblader i Bergen. Første nummer er på litt over 70 sider, vi tar sikte på 80+ sider fremover. Drømmen er å få bladet distribuert til folks postkasser, håper Molvik på.
Trykkeriet har dermed gitt seg selv et ukentlig tilbakevendende trykkeoppdrag, som produseres trykkeklart i eget hus.
Molvik har også startet opp nettsted og facebookside for bladet, men disse er kun et supplement og en reklamekanal til det egentlige produktet, som er det trykte magasinet.
Nettsted: UkensVisning.no