Som en del av den globale print- og teknologi-spesialisten Brothers ”Mission to the Earth”-prosjekt har Brother Industries Ltd. sendt en spesielt fremstilt ballong 30.000 meter opp i stratosfæren over Japan.
Ballongen med en omkrets på 9,4 meter var lagd av gummi og inneholdt et digitalt CCD-kamera, som skulle ta selfies på vei opp i de høyere luftlag.
Brother inviterte folk fra hele verden til å bli en del av det spesielle oppdraget. Ved å laste opp et bilde av deres ansikt til Brothers ”Mission to the Earth» nettside kunne de få tatt en selfie med Jorden som bakgrunn.
I alt mottok Brother 808 fotografier, hvorav 100 heldige ble tilfeldig utvalgt til denne miljøfokuserte ferden.
Da ballongen steg til stratosfæriske høyder ble fotografiene overført til en mini-modell av en astronaut. På den måten kunne den kosmiske selfie-serien gi en virkelighetsnær fornemmelse av verdensrommet.
For å fullgjøre romscenen filmet CCD-kameraet utsikten fra stratosfæren. Opptakene ble lagret på et SD-kort, hvis innhold ble kopiert over på en pc, da ballongen landet på jorden igjen.
Rom-selfies og fem minutters opptak fra stratosfæren har nå blitt satt sammen på en ”Mission to the Earth” nettside, som alle kan få adgang til via internett.
Formålet med Brothers ”Mission to the Earth”-evenement er å fremheve virksomhetens dedikerte innsats for jordens miljø.
Denne innsats er sammenfattet under Brother Earth prosjektet, som representerer Brothers etiske tilgang til vår planet. Ls mer på www.brotherearth.com.