De vant Nordic Creative Talent Award

PUBLISERT: 17 november 2015
OPPDATERT: 17 november
Sju av de åtta vinnarna. Från vänster: Frederik Louis Hviid (Danmark), Mathias Høst Normark (Danmark), Tor Weibull (Sverige), Ermir Peci (Sverige), Beatrice Borgström (Finland), Martine Ström (Norge) och Daniel Brokstad (Norge). Ej på bild: Jirka Väätäinen (Finland).
Sju av de åtte vinnerne. Fra venstre: Frederik Louis Hviid (Danmark), Mathias Høst Normark (Danmark), Tor Weibull (Sverige), Ermir Peci (Sverige), Beatrice Borgström (Finland), Martine Strøm (Norge) og Daniel Brokstad (Norge). Ikke på bildet: Jirka Väätäinen (Finland).

I forrige uke ble Adobes event Creative Meet Up avholdt i Stockholm, der svenske Sign&Prints søsterblad Cap&Design sammen med Adobe delte ut priser i Nordic Creative Talent Award. Konkurransens formål er å løfte unge (under 28 år) kreative talenter fra Norden.

– Vi har åtte vinnere som er meget dyktige og idérike. Jeg liker også bredden som de representerer, de holder på med alt fra 3D-animasjoner til typografi og illustrasjon. Dette er personer som vi helt klart kommer til å se mer av i fremtiden, sier Anna Rose, markedssjef for Digital Media hos Adobe i Norden.

Vinnerne er:

Jirka Väätäinen (Finland)
Beatrice Borgström (Finland)
Martine Strøm (Norge)
Daniel Brokstad (Norge)
Frederik Louis Hviid (Danmark)
Mathias Høst Normark (Danmark)
Tor Weibull (Sverige)
Ermir Peci (Sverige)

Juryen som har valgt ut konkurransens vinnere besto av Digge Zetterberg (Sverige), Maja Folgerø (Norge), Sebastian Gram (Danmark), Antti Hinkula (Finland) og Oskar Lübeck (Sverige).

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324