De vant Nordic Creative Talent Award

PUBLISERT: 17 november 2015
OPPDATERT: 17 november
Sju av de åtta vinnarna. Från vänster: Frederik Louis Hviid (Danmark), Mathias Høst Normark (Danmark), Tor Weibull (Sverige), Ermir Peci (Sverige), Beatrice Borgström (Finland), Martine Ström (Norge) och Daniel Brokstad (Norge). Ej på bild: Jirka Väätäinen (Finland).
Sju av de åtte vinnerne. Fra venstre: Frederik Louis Hviid (Danmark), Mathias Høst Normark (Danmark), Tor Weibull (Sverige), Ermir Peci (Sverige), Beatrice Borgström (Finland), Martine Strøm (Norge) og Daniel Brokstad (Norge). Ikke på bildet: Jirka Väätäinen (Finland).

I forrige uke ble Adobes event Creative Meet Up avholdt i Stockholm, der svenske Sign&Prints søsterblad Cap&Design sammen med Adobe delte ut priser i Nordic Creative Talent Award. Konkurransens formål er å løfte unge (under 28 år) kreative talenter fra Norden.

– Vi har åtte vinnere som er meget dyktige og idérike. Jeg liker også bredden som de representerer, de holder på med alt fra 3D-animasjoner til typografi og illustrasjon. Dette er personer som vi helt klart kommer til å se mer av i fremtiden, sier Anna Rose, markedssjef for Digital Media hos Adobe i Norden.

Vinnerne er:

Jirka Väätäinen (Finland)
Beatrice Borgström (Finland)
Martine Strøm (Norge)
Daniel Brokstad (Norge)
Frederik Louis Hviid (Danmark)
Mathias Høst Normark (Danmark)
Tor Weibull (Sverige)
Ermir Peci (Sverige)

Juryen som har valgt ut konkurransens vinnere besto av Digge Zetterberg (Sverige), Maja Folgerø (Norge), Sebastian Gram (Danmark), Antti Hinkula (Finland) og Oskar Lübeck (Sverige).

Les videre

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

Her er årets Pantonefarge!

Pantone Color Institute har valgt Mocha Mousse som årets Pantone-farge i 2025.
PTN_COY_Hero_Primary_Cropping_1920x1080_2024-0911

Heidelberg: Nå kommer KI-revolusjonen til trykkeribransjen

Sign&Print har besøkt Heidelbergs nye Print Media Center "Home of print" i Tyskland. Med sitt nye arbeidsflytsystem og nye maskiner som Jetfire 50 og Boardmaster, staker de ut en stadig mer automatisert og KI-drevet fremtid for trykkerier over hele verden.
ai_heidelberg

Teknologi, nettverksbygging og gode tilbud

Torsdag 28. november inviterte Antalis til åpent hus i sitt showroom i Oslo. En innholdsrik dag med pølselunsj, mingling og demoer.
Stemning 1

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong