Ricoh og Gartner Magic Quadrant

PUBLISERT: 12 januar 2016
OPPDATERT: 21 mars

Ricoh kunngjorde 5. januar at de er posisjonert blant «Ledere» i Gartners «Magic Quadrant for Managed Print and Content Services Worldwide»*i. Dette er sjette året på rad at Ricoh mottar lederskap-utmerkelsen fra Gartner.

gartners magic quadrant
Dette årets Magic Quadrant omfatter Managed Print Services (MPS), som Gartner definerer som en tjeneste som tilbys av en ekstern tjenestetilbyder for å optimalisere eller administrere et firmas dokumentutskrifter for å møte visse målsettinger, og Managed Content Services (MCS), som Gartner definerer som en omfattende løsning som rasjonaliserer, strømlinjeformer og optimaliserer bedriftskommunikasjon ved å tilby kunder rådgivning, programvare og implementering.
Som en del av fokuset på å gi kundene mulighet til å problemfritt kunne hente, omforme og administrere informasjon, har Ricoh utviklet en enkel plan for administrerte utskriftstjenester. Sammen med dette leverer bedriften også MCS-tjenester for IT-delen av utskrift, samt automatisering og optimalisering av bedriftsprosesser. I tillegg inkluderer Ricoh tjenester i en omfattende behovsvurdering og løsningsutviklingsprosess som evaluerer hvordan et firma håndterer informasjon og bedriftsprosesser, med et mål om å øke verdi og redusere arbeidet for IT-avdelingen.

Selv om mange MPS-tilbud fokuserer på enheter og utskriftsadministrasjon, leveres Ricohs administrerte tjenester med en mer helhetlig tilnærming, ved å benytte Ricohs Adaptive Model. Denne tilnærmingen leverer et unikt tilbud til hver kunde, med fokus på forståelse, forbedring, endring, optimalisering og styring av den generelle tjenesteprosessen.

Denne kundefokuserte tilnærmingen til MCS tilbyr rådgivning for å optimalisere IT-delen av utskriftsmiljøet, automatisering og optimalisering av bedriftsprosessene, sammen med førsteklasses metodikk for administrasjon av organisasjonsendring. For å fortsette å hjelpe kunder med å oppnå suksess på dette området gir Ricoh sine ansatte grundig opplæring i MPS og MCS.

– Vi tror at vår posisjonering i Gartner Magic Quadrant 2015 demonstrerer vår satsing på å gjøre våre globale kunder i stand til å effektivt og kontinuerlig utvikle seg og være konkurransedyktige innen sine respektive bransjer, sier Carsten Bruhn, Group Vice President & General Manager, Services Business Center, Ricoh Company, Ltd. – Vi møter hvert kundeforhold med de fem fasene i Ricohs Adaptive Model. Dette skaper kontinuerlig forbedring, noe som styrker verdien på tjenestene vi leverer og utvider våre langsiktige kundeforhold. Ettersom MPS-industrien utvikler seg, har denne tilnærmingen latt oss være fleksible og kunne forholde oss til kundenes endrede behov, uansett hvilket stadie de er i.

Om Magic Quadrant
Gartner Magic Quadrant forskningsmetodikk gir en grafisk, konkurransedyktig posisjonering av fire typer teknologitilbydere i et marked i rask vekst: Ledere, Visjonære, Nisjeaktører og Utfordrere. I tillegg tilbyr Gartner Critical Capabilities dypere innsikt i muligheter og egnethet ved tilbydernes IT-produkter og tjenester basert på spesifikk eller egendefinert bruk.
Gartner støtter ingen leverandører, produkter eller tjenester avbildet i sine forskningspublikasjoner, og anbefaler ikke brukere å velge kun de leverandørene med høyest rangering eller andre betegnelser. Gartners forskningspublikasjoner inneholder meningene til Gartners forskningsorganisasjon og skal ikke tolkes som faktaopplysninger. Gartner fraskriver seg alle garantier, uttrykt eller underforstått, med hensyn til denne forskningen, inkludert alle garantier for salgbarhet eller egnethet for en spesifikk bruk.

Les videre

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Hatlehols Grafiske tok over Unitrykk

Nytt fra Sunnmøre: Hatlehols Grafiske AS tok over Unitrykk AS fra 1. juni.
102646849

Siste nytt

Satser på eskeproduksjon i små serier

Stavangerbaserte Norengros Kjosavik ser en økt etterspørsel etter esker med trykk i mindre serier. Derfor har de investert i en HP Latex R2000.
norengros-Hjalmar

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1