Adobe Portfolio – ny løsning for kreative

PUBLISERT: 27 januar 2016
OPPDATERT: 27 januar

Med nye Adobe Portfolio kan alle i løpet av få minutter lage sin egen kreative online-portefølje, integrert med verdens største sosiale kreativitetsnettverk, Behance. Løsningen er gratis for alle Creative Cloud-medlemmer.

Ved opprettelse av en egen portefølje kan man velge et gitt design eller lage sin egen.  Deretter tilpasser man hjemmesiden med en personlig URL, analyseverktøy, fonter og passordbeskyttelse.

– Egen jobbportefølje er viktig for kreative. Den er deres digitale visittkort og ofte inngangsbilletten til en ny kunde, et nytt oppdrag eller et jobbintervju. Vi er glade for å kunne lansere en løsning som gjør det enkelt å presentere arbeidet på en personlig og estetisk tiltalende måte, sier Jes Schyum, nordisk kommunikasjonssjef hos Adobe.

Adobe Portfolio er gratis for alle Creative Cloud-medlemmer. Er man også medlem av Behance blir prosjektene i Adobe Portfolio automatisk synkronisert med denne profilen, noe som muliggjør at millioner av kreative over hele verden kan se og kommentere arbeidet.

Les mer om Adobe Portfolio her..

Eksempler på bruker-porteføljer:

Les videre

"Om et år snakker vi ikke mer om KI, vi bare bruker det"

På vårseminaret til Grafisk bransjeforening Øst i Horten skal de blant annet snakke om KI - kunstig intelligens, og hva det betyr for grafisk bransje og andre industriområder. Men om et år eller to vil vi ikke lenger ha foredrag og kurs i KI - det vil være integrert i eksisterende programvare og vi kommer bare til å bruke det uten å tenke så nøye over teknologien bak. Det mener i hvert fall Kåre Bjørn Jensen fra Intellia Consulting.
Kare_01

Packnorth Award 2024 er åpen – nå med flere nyheter

For fjerde gang arrangeres Packnorth Award-konkurransen av Packnews og med Scanpack som partner. I dag 1. februar er påmeldingssiden åpnet. Årets konkurranse byr på nyheter.
Scen-Scanpack-2022

Årets Pantonefarge

"En koselig ferskentone som ligger mellom rosa og oransje", årets Pantone-farge 2024 er Peach Fuzz. Den beskrives som varm og myk med en vintage følelse samtidig som den har en moderne stemning. For 25. gang er Årets Pantone-farge kåret og denne gangen er det en fløyelsmyk ferskentone.
Pantone-2024-3-1024x683

Canon + MUNCH = sant

Som en del av en utstilling i MUNCH har den bosniskfødte kunstneren Admir Batlak fått lov til å arbeide både i Edvard Munchs atelier på Ekely og på Canons Image Factory for å lage en installasjon "i knekken".
Admir_IF

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324