Printing AS med nye digitallinjer

PUBLISERT: 29 januar 2016
OPPDATERT: 21 mars
Ricoh Pro C9110
Ricoh Pro C9110

Flaggskipet Ricoh Pro C9110 og lillebror Pro C7110 er installert hos Printing AS på Ryen i Oslo. Hastighet, kvalitet og mulighet til å trykke 6 sider A4-foldere var en av de viktigste årsakene at de valgte den nye generasjonen Ricoh-maskiner.

– Maskinene har produsert i ni uker og vi ser allerede tidsbesparelsen og kvalitets-forbedringene på jobbene vi leverer, forteller daglig leder Øystein Christiansen. – Pro C9110 produserer tradisjonelle trykksaker med større volumer. Maskinen er levert med den nye Plockmatic etterbehandlingsløsningen som kan stifte og renskjære hefter på opptil 200 sider. Pro C7110 brukes til mindre produksjoner som visittkort eller omslag med spesialeffekter, sier Christiansen

Ricoh Pro C9110
Ricoh Pro C9110

Ricoh sitt nye flaggskip Pro C9110 (130 sider), eller Andromeda, har et anbefalt gjennomsnittsvolum på én million trykk per måned, men håndterer fint opptil 1,8 millioner trykk per måned. Maskinen skal tåle 60 millioner trykk. Maskinen kjører opptil 400 grams papir, noe som også øker mulighetene for mer eksklusive produksjoner.

Lillebror Ricoh Pro C7110 (90 sider) med det nye 5. fargeverket, kan produsere 450 000 trykk pr. mnd. Maks papirtykkelse er 360 gram. Begge maskinene har kjølesystemer i fargeverkene som gjør at man slipper forsinkelser, noen kaller det «tenkepauser», slik man har på forrige generasjon digitaltrykk-maskiner. Ingen av maskinene senker hastigheten ved trykk av høyere gramvekter. Maks papirformat på begge maskinene er 33,2 x 70 cm.

De nye modellene har ikke bare hatt suksess i Norge. Tall fra det uavhengige analysebyrået InfoSource viser at Ricohs markedsandel for digitale fargeproduksjonspresser i Vest-Europa nå er på 37,7 prosent. Det er en klar topplassering og 15 prosentpoeng foran nummer to.

– Printing AS er en meget spennende bedrift med kvalitet og nytenkning i fokus, sier Kurt Bye, salgssjef for produksjonstrykk i Ricoh Norge. Hele Ricoh PP-team måtte jobbe hardt for å overbevise kunnskapsrike fagfolk og ledere. Vi er veldig stolte over tilliten Printing har vist oss, og vi skal gjøre vårt ytterste for at de blir fornøyd med bytte av maskinleverandør. De skal bli fornøyd med den tette oppfølgningen vi kommer til å ha begge veier i vårt nye partnerskap fremover, avslutter Bye.
Om Printing AS
Printing AS ble etablert som trykkeri i 1973. I 1999 ble de som et av de første trykkerier i Norge miljøgodkjent. Printing AS har i alle år vært i stadig utvikling i takt med kundenes ønsker, og i 2009 åpnet deres storformatavdeling XL Printing. XL Printing utvikles kontinuerlig med nye og spennende varegrupper som blant annet bilfoliering, emballasje, dekor og messeutstyr. I 2011 åpnet det første avdelingskontoret på Vestlandet, Printing AS avdeling Volda, og i 2013 åpnet enda et avdelingskontor, denne gang i Polen under navnet Printing Polski Sp.zo.o. Målet med denne satsingen er på strategisk måte å kunne levere et enda bredere spekter av nye produkter til en gunstig pris. Samtidig fortsetter Printing å investere i nytt utstyr og nye medarbeidere her hjemme. I dag teller de over 30 ansatte og stiller i 2016 med splitter ny maskinpark med den nyeste og mest moderne trykk-teknologien. Denne raske utviklingen har gjort at de nå har et svært bredt produktspekter, og de er stolte av å kunne si at de er totalleverandør av trykksaker og grafiske tjenester.

Les videre

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

For få utdannes – "Situasjonen begynner å bli kritisk"

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Stibo kjøper trykkeri ut av konkursbo

Danske Stibo Completes administrerende direktør Søren Henriksen forklarer i et intervju med Sign & Print hva dette vil bety.
Soren-Henriksen

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie