Bokbinderiet Johnsen investerer i ny bokkjede

PUBLISERT: 25 februar 2016
OPPDATERT: 25 februar

Bokbinderiet Johnsen i Skien bestiller ny bokproduksjonskjede fra MÜLLER MARTINI. -Konkurransen fra lavkostland – spesielt Baltikum, har medført at en stor andel av forlagsarbeidene produseres ute. Vi håper våre tiltak, og samarbeid med forlagene vil bidra til å endre dette, sier Nils Alfred og Per Johnsen.

Johnsen1Bokkjeden er bokbinderiets hovedmaskin, og MÜLLER MARTINI DIAMANT MC60 er teknologisk utstyrt for fremtidens produkter og ordrestørrelser, og er spesialutstyrt og tilrettelagt for Print on Demand /Just in Time produksjon.

-Vi vil få bedret kvalitet, fleksibilitet og kapasitets/produktivitetsøkning. Maskinen vil være i drift fra 1.8-16, sier Johnsen.

Bokbinderiet Johnsen AS eies og drives av tredje generasjon etter  Kristoffer Johnsen som etablerte bokbinderi  i Skien i 1931. Vi har 25 årsverk og en omsetning på 29 mill. Hovedprodukter er trådheftede Soft- og hardcoverbøker, trykket i offset eller digitalt. Bedriften er i dag det eneste selvstendige bokbinderiet i Norge, og et av svært få i Scandinavia.

-For å møte fremtidens utfordringer videreutvikler vi bedriften.  Vi gjennomfører kommunikasjons- kunnskaps- og kompetansemessig, samt  teknologiske fornyinger, understreker Johnsen.

Kommunikasjon med kunder

– Vårt ordresystem er forbedret og omarbeidet, slik at vi ved ordreregistrering kan kommunisere avvik i forhold til ønsket leveringstid.

Johnsen2Utvidet driftstid

– VI har etablert et opplæringsprogram i samarbeid med våre ansatte. Programmet er støttet av Grafisk Utdanningsfond. Målsetting er øket kompetanse og kunnskap. Vi vil få flere operatører slik at vi ved behov kan legge inne flere skift. Dette vil sikre bedre ordregjennomføring og kommunikasjon med våre kunder, uttaler Nils Alfred og Per Johnsen.

 

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324