Drupa-rapport: Mer optimistisk bilde

PUBLISERT: 3 mars 2016
OPPDATERT: 3 mars

Det er gjennomgående mer optimisme blant verdens grafiske ledere nå enn i 2015. Gjennom tre år har Drupa fulgt utviklingen i trykkmarkedet gjennom å intervjue nøkkelpersoner i 750 trykkerier fra hele verden.

Rapporten gjennomgår de 14 grunnleggende trykk-teknologiene, og ikke overraskende er det de digitale løsningene som har den største veksten. Hele 28 prosent er veksten for digitale arktrykk per år. Flexo vokser med åtte prosent, mens de øvrige teknologiene har en moderat eller negativ vekst.

Mens hoveddelen av trykkomsetningen fortsatt kommer fra konvensjonelle trykkmetoder, så er veksten i både mengde og verdi markant for digitaltrykk. Slik er det ikke i emballasjesektoren. Kun 13 prosent av de spurte forteller at de har mer enn 25 prosent av omsetningen fra digital produksjon.

Web-to-print ser ut til at ha stagnert. I 2014 hadde 24 prosent en web-to-print løsning. Dette tallet er 25 prosent i 2015. Det er kun i USA, at man har sett en fortsatt økning innen dette området. for dette område. (Print og Medier)

Les videre

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Meld deg på "Wrap & Remix by Antalis"

Antalis Wrap & Remix 2025 – Konkurransesuksessen er tilbake med 70-tallsånd og kreative utfordringer!
Composition-combi-buggy (1)

Satser 100 millioner på nytt etikettrykkeri

I den lille byen Kattarp, en drøy kilometer nord for Helsingborg skjer det noe merkelig. På en idyllisk gård kranset av eple- og pæretrær bygges et helt nytt etikettproduserende selskap fra bunnen av, og det investeres mye penger.
NicEtikett

Langsom overgang til Kong Charles pengesedler

Det er et veldig godt bilde på betydningen av sedler i det moderne samfunn når Bank of England presenterer de nye sedlene med portrettet av kong Charles den tredje.
britisk-pund

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_