Adobe tar digitalmarkedsføring et skritt videre

PUBLISERT: 31 mars 2016
OPPDATERT: 31 mars

Adobe melder om en rekke nyheter innen digitalmarkedsføring, inkludert et nytt samarbeidsnettverk for verdens ledende merkevarer, et nytt partnerskap med målingsspesialisten comScore, nye algoritmiske funksjoner og avanserte anbefalingsfunksjoner for TV-distribusjon.

Markedsføring rettet mot forbrukere som veksler mellom digitale enheter – f.eks. fra PC’en på kontoret via smarttelefonen på toget til nettbrettet hjemme, har til nå vært en utfordring for merkevarer som ønsker å skape personlig og målrettet markedsføring.

Under den årlige markedsføringskonferansen Adobe US Summit i Las Vegas, hvor over 10.000 markedsførere fra hele verden deltar og toppledere og kjendiser som Alma Derricks (Cirque Du Soleil), Richard Dickson (Mattel) og George Clooney (skuespiller & forkjemper) er foredragsholdere, lanserer Adobe en rekke nyheter innen digital markedsføring.

Nytt partnerskap sikrer bedre målinger

Adobe inngår et strategisk partnerskap med målingsspesialisten comScore. Samarbeidet vil bl.a. gjøre det enklere for innholdsleverandører og annonsører å måle kundeatferd og informasjon som f.eks. antall videoavspillinger, hvor lenge forbrukeren har sett innholdet og i hvilken grad innholdet genererer samhandling. Det betyr at annonsører kan planlegge og optimalisere sine digitale kampanjer med mer målrettede annonser på tvers av TV og andre digitale kanaler.

– Samtidig kan mediehus utnytte disse opplysningene til å forutsi hvordan deres innhold vil fungere på tvers av plattformer og målgrupper, sier Imran Afzal, nordisk markedssjef for Adobe Marketing Cloud.

Adobe lanserer også en rekke nye algoritmiske funksjoner i Marketing Cloud. På bakgrunn av store datamengder kan de anbefale og foreslå de mest effektive emnelinjene til e-poster og velge ut de mest virkningsfulle bildene til digitale kampanjer målrettet mot ulike forbrukere og på tvers av ulike berøringspunkter med kunden.

Dropbox integreres med Acrobat Reader for Android

Dropbox blir nå integrert med Acrobat Reader for Android. Høsten 2015 inngikk Adobe et samarbeid med Dropbox om å forenkle og effektivisere håndtering av PDF-dokumenter. Nå utvider Adobe integrasjonen med Dropbox, til glede for mer enn 300 millioner brukerne som har installert Acrobat Reader på sine Android-enheter.

Nyheten kommer i kjølvannet av en rekke integrasjonsoppdateringer for Dropbox-brukere med iOS-enheter, og omfatter også Acrobat DC og Acrobat Reader desktop-applikasjoner.

– I løpet av få måneder har flere millioner brukere av mobile Acrobat Reader koblet denne opp mot sin Dropbox-konto. Over 18 milliarder PDF-filer er lagret i Dropbox, og vi håper Android-brukere ønsker de nye mulighetene velkommen, sier Jes Schyum, nordisk kommunikasjonssjef i Adobe.

Les videre

Cloudlab vil hjelpe trykkeriene med netthandel

Tyske Cloudlab Solutions er en etablert leverandør av web-to-print løsninger innen både trykk og emballasje. Med den nye versjonen X3 tar selskapet i bruk KI når det gjelder blant annet design og prissetting.
Cloudlab-1024x683

Programvaresamarbeid for bedre flyt

ECO3 og eProductivity Software (ePS) har inngått et strategisk partnerskap med mål om å ta automatiseringen hos trykkeriene til neste nivå.
ECO3-ePS-1024x684

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324