Adobe tar digitalmarkedsføring et skritt videre

PUBLISERT: 31 mars 2016
OPPDATERT: 31 mars

Adobe melder om en rekke nyheter innen digitalmarkedsføring, inkludert et nytt samarbeidsnettverk for verdens ledende merkevarer, et nytt partnerskap med målingsspesialisten comScore, nye algoritmiske funksjoner og avanserte anbefalingsfunksjoner for TV-distribusjon.

Markedsføring rettet mot forbrukere som veksler mellom digitale enheter – f.eks. fra PC’en på kontoret via smarttelefonen på toget til nettbrettet hjemme, har til nå vært en utfordring for merkevarer som ønsker å skape personlig og målrettet markedsføring.

Under den årlige markedsføringskonferansen Adobe US Summit i Las Vegas, hvor over 10.000 markedsførere fra hele verden deltar og toppledere og kjendiser som Alma Derricks (Cirque Du Soleil), Richard Dickson (Mattel) og George Clooney (skuespiller & forkjemper) er foredragsholdere, lanserer Adobe en rekke nyheter innen digital markedsføring.

Nytt partnerskap sikrer bedre målinger

Adobe inngår et strategisk partnerskap med målingsspesialisten comScore. Samarbeidet vil bl.a. gjøre det enklere for innholdsleverandører og annonsører å måle kundeatferd og informasjon som f.eks. antall videoavspillinger, hvor lenge forbrukeren har sett innholdet og i hvilken grad innholdet genererer samhandling. Det betyr at annonsører kan planlegge og optimalisere sine digitale kampanjer med mer målrettede annonser på tvers av TV og andre digitale kanaler.

– Samtidig kan mediehus utnytte disse opplysningene til å forutsi hvordan deres innhold vil fungere på tvers av plattformer og målgrupper, sier Imran Afzal, nordisk markedssjef for Adobe Marketing Cloud.

Adobe lanserer også en rekke nye algoritmiske funksjoner i Marketing Cloud. På bakgrunn av store datamengder kan de anbefale og foreslå de mest effektive emnelinjene til e-poster og velge ut de mest virkningsfulle bildene til digitale kampanjer målrettet mot ulike forbrukere og på tvers av ulike berøringspunkter med kunden.

Dropbox integreres med Acrobat Reader for Android

Dropbox blir nå integrert med Acrobat Reader for Android. Høsten 2015 inngikk Adobe et samarbeid med Dropbox om å forenkle og effektivisere håndtering av PDF-dokumenter. Nå utvider Adobe integrasjonen med Dropbox, til glede for mer enn 300 millioner brukerne som har installert Acrobat Reader på sine Android-enheter.

Nyheten kommer i kjølvannet av en rekke integrasjonsoppdateringer for Dropbox-brukere med iOS-enheter, og omfatter også Acrobat DC og Acrobat Reader desktop-applikasjoner.

– I løpet av få måneder har flere millioner brukere av mobile Acrobat Reader koblet denne opp mot sin Dropbox-konto. Over 18 milliarder PDF-filer er lagret i Dropbox, og vi håper Android-brukere ønsker de nye mulighetene velkommen, sier Jes Schyum, nordisk kommunikasjonssjef i Adobe.

Les videre

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

swissQprint gir 3 års garanti – uten dyrere pris

swissQprint viste ingen produktnyheter på Fespa, men kunne fortelle at de nå har tre års garanti på alle sine printere - uten ekstra kostnad.
SQP

Et verktøy til alle prosesser i skiltfirmaet

Det belgiske programvareselskapet Dataline Solutions har utviklet den modulære programvaren Multiline for å administrere alle funksjonene til et skiltfirma, eller et hvilket som helst annet grafisk firma.
Jef_Stoffels

Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno kollage

Siste nytt

Har Drupa svarene på bransjens utfordringer?

Etter åtte års pause kan vi igjen ta turen til Drupa for å se hva leverandørene mener vi trenger.
drupa24_12

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

Elitron er på plass hos NIZE equipment

Etter 14 dager med installasjon og intensiv opplæring er NIZE-equipment klart til å vise frem det siste tilskuddet til deres produktportefølje. Det er det italienske high-end skjære- og fresebordet Elitron Kombo SDC+ i formatet 320 x 210 cm de har montert i sitt demosenter i Odder i Danmark.
nize_elitron_02-1

100 Revoria Press PC1120 installert i Europa

Fujifilm har nå gjort den hundrede installasjonen av flaggskipet Revoria Press PC1120-modellen i Europa. Tonerpressen har vunnet flere priser opp gjennom årene.
Gibon7-768x512-1