Stormønstring til årets Sign og Print Exporama

PUBLISERT: 7 april 2016
OPPDATERT: 7 april

Paul og HåvardSett av 14. og 15. september 2016 i kalenderen allerede nå. Da arrangeres Sign og Print Exporama på Hellerudsletta. Det er to år siden sist!  Programmet for denne største begivenheten for alle som er brukere av eller arbeider i grafisk industri, har noe å by på for alle. Blant annet blir du møtt av en stor grafisk utstilling, og et meget relevant fagprogram.

Sign & Print konseptet utvides med fokus på bl.a. emballasjemarkedet og digital signage-markedet.

Nedtellingen er startet til årets store grafiske begivenhet: Sign & Print 2016. Gled deg! Det blir et event som setter alle de nye mulighetene bl.a. fra årets Drupa i mai måned i norsk relieff. Mange utstillere og mange inspirasjoner til nye forretningsområder. Men også inspirasjoner til hvordan trykksaker kan gjøre en forskjell. I foyeren vil besøkende bli ønsket velkommen til Sign & Print 2016 med en stor og spennende trykksaksutstilling. Og i samarbeid med den internasjonale Fespa-dommeren Ole Solskin vil det bli avholdt NM i wrapping.

Richard Chlaszczak skal presentere prosessen av å lage et gammaldags skilt og male lettering for hånd live under messe. Richard driver Oslo Skiltmaler, som blant annet leverer håndmalte skilt. De jobber etter gamle metoder, som kan gi ekstra personlighet og det lille ekstra, som skiller deg fra konkurrentene.

Oslo Skiltmaler er et firma som drives av Richard Chlaszczak og Karolina Klos. De fokuserer på alle typer håndlagde og håndmalte skilt. Skiltene blir laget med et bredt spekter av tradisjonelle metoder og er rettet mot bedrifter av alle størrelser og i alle bransjer. Skiltene kommer i alle slags materialer: glass, tre og metall.

Seminarer fra to scener

Seminarprogrammet er i ferd med å komme på plass. Vi kan lekke noen innslag her: IGM har som sist løpende presentasjoner av nyvinninger innen programvare.

Paal-André Schwital, Metro Branding, skal ta opp tremaet: Trenger du å bli tydeligere på hva merkevaren din står for? Hvordan skal målgruppen din velge nettopp deg? Godt innhold er nøkkelen.

Metro Branding er ledende i Norge på merkevarestrategi og helhetlig merkevarebygging. Selskapet har bred og sammensatt kompetanse innen brand management, brand consulting, konseptutvikling, kommunikasjon og design. De er ledende på content marketing – med tekst og levende innhold til alle kanaler.

Håvard Grjotheim, konserndirektør i 07 Media, er kjent for de fleste i grafisk industri og en av de fremste profilene i de internasjonale miljøet. Han vil snakke om endringene i det globale medielandskapet og hva 07 Media og andre aktører gjør for å respondere på tilbakegang og ta initiativ hvor det finnes grunnlag for fremgang.

Håvard Grjotheim har en master fra Universitetet i Oslo og har arbeidet i grafisk og tilgrensende bransjer siden 1987. Han har tidligere vært leder for noen av de største grafiske virksomheter og mediehus i Norden.

Les mer om Sign og Print her

 Sign & Print er møtestedet hvor bransjen kan se og høre nyheter. Både de mer tekniske og de mer kreative. Og det er stedet hvor man kan bygge nettverk. Med kolleger, med konkurrenter, med fagfolk, med leverandører og med kunder. Kom og se. Kom og hør. Kom og bli sett. Kom og bli hørt

Alt det nye og alt det som bare virker kan oppleves på Sign & Print. Som utstiller får du en unik mulighet til å presentere dine løsninger til et relevant og profesjonelt marked. Du får gode pekepinner med hjem.

Alle besøkende som kommer med et åpent sinn går hjem med nye ideer til morgendagens løsninger – og en utvikling av virksomheten og bunnlinjen.

Les videre

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Ny high-end foto- og plakatprinter fra Epson

Epson lanserer ny storformatskriver for det profesjonelle foto-, kunst- og plakatmarkedet.
Epson_P20500Series

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik