Stormønstring til årets Sign og Print Exporama

PUBLISERT: 7 april 2016
OPPDATERT: 7 april

Paul og HåvardSett av 14. og 15. september 2016 i kalenderen allerede nå. Da arrangeres Sign og Print Exporama på Hellerudsletta. Det er to år siden sist!  Programmet for denne største begivenheten for alle som er brukere av eller arbeider i grafisk industri, har noe å by på for alle. Blant annet blir du møtt av en stor grafisk utstilling, og et meget relevant fagprogram.

Sign & Print konseptet utvides med fokus på bl.a. emballasjemarkedet og digital signage-markedet.

Nedtellingen er startet til årets store grafiske begivenhet: Sign & Print 2016. Gled deg! Det blir et event som setter alle de nye mulighetene bl.a. fra årets Drupa i mai måned i norsk relieff. Mange utstillere og mange inspirasjoner til nye forretningsområder. Men også inspirasjoner til hvordan trykksaker kan gjøre en forskjell. I foyeren vil besøkende bli ønsket velkommen til Sign & Print 2016 med en stor og spennende trykksaksutstilling. Og i samarbeid med den internasjonale Fespa-dommeren Ole Solskin vil det bli avholdt NM i wrapping.

Richard Chlaszczak skal presentere prosessen av å lage et gammaldags skilt og male lettering for hånd live under messe. Richard driver Oslo Skiltmaler, som blant annet leverer håndmalte skilt. De jobber etter gamle metoder, som kan gi ekstra personlighet og det lille ekstra, som skiller deg fra konkurrentene.

Oslo Skiltmaler er et firma som drives av Richard Chlaszczak og Karolina Klos. De fokuserer på alle typer håndlagde og håndmalte skilt. Skiltene blir laget med et bredt spekter av tradisjonelle metoder og er rettet mot bedrifter av alle størrelser og i alle bransjer. Skiltene kommer i alle slags materialer: glass, tre og metall.

Seminarer fra to scener

Seminarprogrammet er i ferd med å komme på plass. Vi kan lekke noen innslag her: IGM har som sist løpende presentasjoner av nyvinninger innen programvare.

Paal-André Schwital, Metro Branding, skal ta opp tremaet: Trenger du å bli tydeligere på hva merkevaren din står for? Hvordan skal målgruppen din velge nettopp deg? Godt innhold er nøkkelen.

Metro Branding er ledende i Norge på merkevarestrategi og helhetlig merkevarebygging. Selskapet har bred og sammensatt kompetanse innen brand management, brand consulting, konseptutvikling, kommunikasjon og design. De er ledende på content marketing – med tekst og levende innhold til alle kanaler.

Håvard Grjotheim, konserndirektør i 07 Media, er kjent for de fleste i grafisk industri og en av de fremste profilene i de internasjonale miljøet. Han vil snakke om endringene i det globale medielandskapet og hva 07 Media og andre aktører gjør for å respondere på tilbakegang og ta initiativ hvor det finnes grunnlag for fremgang.

Håvard Grjotheim har en master fra Universitetet i Oslo og har arbeidet i grafisk og tilgrensende bransjer siden 1987. Han har tidligere vært leder for noen av de største grafiske virksomheter og mediehus i Norden.

Les mer om Sign og Print her

 Sign & Print er møtestedet hvor bransjen kan se og høre nyheter. Både de mer tekniske og de mer kreative. Og det er stedet hvor man kan bygge nettverk. Med kolleger, med konkurrenter, med fagfolk, med leverandører og med kunder. Kom og se. Kom og hør. Kom og bli sett. Kom og bli hørt

Alt det nye og alt det som bare virker kan oppleves på Sign & Print. Som utstiller får du en unik mulighet til å presentere dine løsninger til et relevant og profesjonelt marked. Du får gode pekepinner med hjem.

Alle besøkende som kommer med et åpent sinn går hjem med nye ideer til morgendagens løsninger – og en utvikling av virksomheten og bunnlinjen.

Les videre

«DTF har vært en suksess for oss»

Tekstiltrykk med DTF (direct-to-film) er hett. Det vet Stein Raaness, som har solgt mer enn 40 DTF-printere fra Sublistar de siste årene.
Raaness

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Siste nytt

«DTF har vært en suksess for oss»

Tekstiltrykk med DTF (direct-to-film) er hett. Det vet Stein Raaness, som har solgt mer enn 40 DTF-printere fra Sublistar de siste årene.
Raaness

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222