Wold-Trade: Agenten på Tåsen

PUBLISERT: 6 mai 2016
OPPDATERT: 6 mai

 

Tore Wold, Wold-Trade AS
Tore Wold, Wold-Trade AS

Nabolaget har nok av og til tittet opp fra hekken og lurt på hva som skjer når menn kledd i mørke dresser av beste kvalitet til stadighet entrer porten til Havnabakken 15 på Tåsen i Oslo. Konspirasjon? Ja vi kan bekrefte det. Tore Wold er jo agent.

Tore Wold i Wold-Trade AS konspirerer spesielt med spennende, fremtidsrettede italienske, sveitsiske og tyske leverandører av produksjonsutstyr og produkter til grafisk industri, emballasje og pakkerier. Med praktfull utsikt over indre del av Oslofjorden regjerer Tore Wold det ni år gamle firmaet fra en liten trehytte i hagen – og han stortrives med stadig bedre resultater.

Den siste kjente avtalen han halte i land var en digital løsninger for trådsydde bøker med hardcover hos Renessanse Media – med maskiner fra Smyth og Zechini.

-Jeg stortrives med Wold-Trade. Med over 45 år i grafisk bransje, har jeg en bred kontaktflate og erfaring som kommer godt med. Det er kommet på plass en lang rekke spennende agenturer som leverer produkter som er spesielt miljøvennlige- og som absolutt bidrar til effektivitet og kostnadsbesparelser, sier Tore Wold. Med seg på laget har han sønnen Fredrik Marius.

Nå står de på farten til Drupa for 10. gang. Denne gangen er det ikke som nysgjerrige besøkende, men som en av aktørene. Tore Wold skal med litt assistanse dele seg opp på åtte haller, på standene til de mange selskapene han representerer spesielt i Norge. Spesielt fokus blir det på overflatebehandling av trykksaker, digital print finish og trykkflate. Etiketter og fleksible emballasje er også et område som Wold-Trade venter seg mye av- og som også kan sees på Drupa.

SONY DSC

Tore Wold er opprinnelig reprotekniker, men kom raskt over i salg. Før han ble sin egen arbeidsgiver, var han ofte å se på messer og arrangementer og på bedriftsbesøk for Ferag. Men med færre avistrykkerier, ble kundegrunnlaget for smalt.

Han har vært årets selger i Europa og verden, og er nok en av dem som har solgt mest grafisk utstyr til virksomheter i Nord-Norge.

-Det er ikke mindre hektisk nå. Jeg er mye rundt på bedriftsbesøk, og forsøker å være synlig på viktige konferanser og messer. Det er jo veldig morsomt med produkter som få har hørt om fra før- men som kan gjøre hverdagen enklere for mange typer virksomhet, sier Tore Wold.

Slik presenterer Wold-Trade seg på sin hjemmeside:

WOLD-TRADE er et firma som formidler et vidt spekter av nytenkende løsninger/ varemerker med teknologisk fremragende- og miljøvennlige produkter.

Bevissthet om grønn industri og sikkerhet ligger WOLD-TRADE nært.

Med bakgrunn i grafisk industri, emballasje og pakkerier, anser WOLD-TRADE, markedet som både spennende og utfordrende.

Effektivitet, automatisering og miljøbevissthet, kombinert med økte krav til kvalitet og et unikt sluttprodukt, stiller høye krav til teknologi og marked.

Wold-Trade HQ
Wold-Trade HQ

Nye ideer må tilpasses markedet for å oppnå tilfredsstillende resultater.

WOLD-TRADE har nettverket, ekspertisen og produktene til å bistå med denne prosessen og formidler kontakt med et nettverk av leverandører.

Her er agenturer og partnere som Wold-Trade representerer:

Atlanta Stretch http://www.atlantastretch.com/en/

Bocedi www.bocedisrl.com

Col-tech www.col-tec.net

Ecosystem Srl. www.ecosystemcostruzioni.it

Flexor https://www.youtube.com/user/flexor4u

Foil Xpress https://www.youtube.com/watch?v=YhW0DuQBaN0

Gämmerler www.gammerler.de

Geitz www.gietz.com

GrafiKontrol Srl. www.grafikontrol.it

Hugo Beck www.hugobeck.de

IBF printingplates http://www.ibf.com.br/eng/products-.html

Ipagsa http://ipagsa.net/eng/

Krause http://www.krause.de/

Lotters Wire Corp. www.lotters-wire.com

Menichetti www.menichetti.it

Omet Srl  www.printing.omet.com

Prisco www.prisco.com

ProGrafia www.prografia.com

Pallcut www.palcut.com

Prografia www.prografia.dk

Q-lam http://www.qlam.es/

Risetech http://risetecsrl.com/

Schmid Rhyner www.schmid-rhyner.ch

Sitma www.sitma.com

Smyth www.smyth.it

Steinemann www.steinemann.com

Stein-Automation www.stein-automation.de

Systempackaging www.system-packaging.com www.system-freebox.com

Toppy Srl www.toppy.it

Ultralen Film www.ultralen.com

Velox Barchitta Srl http://www.veloxbarchitta.it

Zechini www.zechini.com

Les videre

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

Fersk flatbed i fokus

I fjor høst lanserte Durst storformathybriden P5 X. Alle som er nysgjerrige på denne maskinen eller andre løsninger for digital utskrift kan ta turen til Molanders Sign and Display sin stand under Sign, Print & Promotion.
Durst P5X

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

Siste nytt

«DTF har vært en suksess for oss»

Tekstiltrykk med DTF (direct-to-film) er hett. Det vet Stein Raaness, som har solgt mer enn 40 DTF-printere fra Sublistar de siste årene.
Raaness

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222