Adobe vokser i digitalmarkedsføring

PUBLISERT: 9 mai 2016
OPPDATERT: 9 mai

 

Adobe styrker sin posisjon innen digitalmarkedsføring ytterligere gjennom oppkjøp av Livefyre, et selskap spesialisert på kundeengasjement og innholdsforvaltning.

Livefyre vil bli integrert i Adobe Marketing Cloud, selskapets verdensledende løsningsportefølje innen digitalmarkedsføring. Integrasjonen vil gjøre det mulig for virksomheter å benytte brukergenerert innhold i egne markedsaktiviteter. Den nye plattformen gir tilgang til store mengder innhold som i sanntid kan strømmes til nettsider, annonser, e-post, reklametavler og apper.

– Med oppkjøpet av Livefyre får våre kunder tilgang til et stort økosystem med brukergenerert innhold på tvers av de største sosiale mediene. Merkevarer vil kunne tilby en enda mer personlig brukeropplevelse, spesielt siden plattformen vil bli kombinert med Adobe Stock og Behance, sier Jes Schyum, nordisk kommunikasjonssjef i Adobe.

Med den nye løsningen kan virksomheter samle og velge ut innhold fra sosiale medier som bl.a. Facebook, Instagram og Twitter og skape målrettede tiltak for kundeengasjement uansett hvor forbrukerne befinner seg. Livefyres eksisterende kunder inkluderer en rekke anerkjente virksomheter, som f.eks. CNN, Coca-Cola Company, Dow Jones, Wall Street Journal, Mashable, National Geographic og Warner Music Group. Selskapets løsninger vil bli integrert med Adobe Experience Manager (AEM), som allerede i dag håndterer 4,1 milliarder mediehenvendelser årlig.

Les videre

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

swissQprint gir 3 års garanti – uten dyrere pris

swissQprint viste ingen produktnyheter på Fespa, men kunne fortelle at de nå har tre års garanti på alle sine printere - uten ekstra kostnad.
SQP

Et verktøy til alle prosesser i skiltfirmaet

Det belgiske programvareselskapet Dataline Solutions har utviklet den modulære programvaren Multiline for å administrere alle funksjonene til et skiltfirma, eller et hvilket som helst annet grafisk firma.
Jef_Stoffels

Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno kollage

Siste nytt

Har Drupa svarene på bransjens utfordringer?

Etter åtte års pause kan vi igjen ta turen til Drupa for å se hva leverandørene mener vi trenger.
drupa24_12

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

Elitron er på plass hos NIZE equipment

Etter 14 dager med installasjon og intensiv opplæring er NIZE-equipment klart til å vise frem det siste tilskuddet til deres produktportefølje. Det er det italienske high-end skjære- og fresebordet Elitron Kombo SDC+ i formatet 320 x 210 cm de har montert i sitt demosenter i Odder i Danmark.
nize_elitron_02-1

100 Revoria Press PC1120 installert i Europa

Fujifilm har nå gjort den hundrede installasjonen av flaggskipet Revoria Press PC1120-modellen i Europa. Tonerpressen har vunnet flere priser opp gjennom årene.
Gibon7-768x512-1