Adobe sikrer mer skreddersydd annonsering

PUBLISERT: 11 mai 2016
OPPDATERT: 11 mai

Adobe lanserer nye løsninger for mer persontilpasset og engasjerende annonsering – og bedre måling og rapportering av effekt.

Adobe introduserer en rekke nye muligheter i Adobe Media Optimizer, selskapets løsning for programmatiske annonsekjøp.  Blant nyhetene er muligheten for enklere å kunne lage kreativt, datadrevet reklameinnhold med persontilpassede budskap og tilbud som engasjerer.

Nyhetene, som presenteres på Adobe Summit i London – Europas største konferanse innen digitalmarkedsføring, inkluderer bl.a. forbedret støtte for videoannonsering, geodata og mobile brukere og tettere integrasjon med resten av Adobe Marketing Cloud, selskapets helhetlige løsningsportefølje for digitalmarkedsføring.

– Forbrukerne har skyhøye forventninger til online-opplevelser og et klart flertall foretrekker skreddersydd reklame basert på personlige preferanser. Forbedringene i vår Marketing Cloud-portefølje har som mål å imøtekomme dette og hjelpe virksomheter med å skape unike reklameopplevelser på tvers av digitale berøringspunkt, sier Håkan Cedéll, nordisk ansvarlig for Adobe Media Optimizer.

Nyheter i Adobe Media Optimizer:

  • Relevant innhold: Merkevarer må i dag utvikle og levere effektivt kreativt innhold i sanntid, noe som er tidkrevende og kostbart. Nye funksjoner i Marketing Cloud sikrer mer personlig tilpasning. F.eks. kan en virksomhet i stedet for å gi et standardtilbud til en som nettopp har sjekket flypriser på nettet, presentere vedkommende en tilpasset annonse om gratis seteoppgradering og prioritet ved innsjekking.
  • Videoannonsering: Ny støtte for videoannonser lar virksomheter kjøpe og optimalisere både standardvideoer på nettet og på plattformer som Facebook. Integrasjon til andre løsninger i Marketing Cloud gir også forbedret oversikt over videoannonsenes effekt, med mer presis segmentering for å nå utvalgte målgrupper.
  • Mobilsegmentet: Forbrukere blir stadig mer selektive ved valg av apper, noe som gjør anskaffelsesinnsatsen enda viktigere. Nye integrasjoner tilbyr en komplett oversikt over hele kundereisen; fra appen installeres til bruk og konverteringer. Informasjonen kan brukes til å nå potensielle kunder, drive frem nedlastinger med mer persontilpassede annonser og mer optimaliserte kampanjer.
  • Stedsinformasjon: Med geografisk lokalisering kan annonseinnholdet tilpasse ytterligere. Ved å utnytte geodata kan bud på søkeannonsevisninger tilpasses og justeres i sanntid basert på sannsynlig konvertering for utvalgte lokasjoner. Banner- og sosiale medie-annonser vil fortsette å bruke geodata fra medieselskaper for å levere mer relevante annonser.
  • Bedre rapportering: Tett integrasjon med analyseverktøy sikrer presis måling av annonsenes effekt og resultatrapportering på tvers av organisasjoner. Via visnings- og klikkbaserte målinger får annonsører, på tvers av kanaler, i sanntid oversikt over kundereaksjoner, slik at kampanjer kan tilpasses og optimaliseres.

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324