Adobe sikrer mer skreddersydd annonsering

PUBLISERT: 11 mai 2016
OPPDATERT: 11 mai

Adobe lanserer nye løsninger for mer persontilpasset og engasjerende annonsering – og bedre måling og rapportering av effekt.

Adobe introduserer en rekke nye muligheter i Adobe Media Optimizer, selskapets løsning for programmatiske annonsekjøp.  Blant nyhetene er muligheten for enklere å kunne lage kreativt, datadrevet reklameinnhold med persontilpassede budskap og tilbud som engasjerer.

Nyhetene, som presenteres på Adobe Summit i London – Europas største konferanse innen digitalmarkedsføring, inkluderer bl.a. forbedret støtte for videoannonsering, geodata og mobile brukere og tettere integrasjon med resten av Adobe Marketing Cloud, selskapets helhetlige løsningsportefølje for digitalmarkedsføring.

– Forbrukerne har skyhøye forventninger til online-opplevelser og et klart flertall foretrekker skreddersydd reklame basert på personlige preferanser. Forbedringene i vår Marketing Cloud-portefølje har som mål å imøtekomme dette og hjelpe virksomheter med å skape unike reklameopplevelser på tvers av digitale berøringspunkt, sier Håkan Cedéll, nordisk ansvarlig for Adobe Media Optimizer.

Nyheter i Adobe Media Optimizer:

  • Relevant innhold: Merkevarer må i dag utvikle og levere effektivt kreativt innhold i sanntid, noe som er tidkrevende og kostbart. Nye funksjoner i Marketing Cloud sikrer mer personlig tilpasning. F.eks. kan en virksomhet i stedet for å gi et standardtilbud til en som nettopp har sjekket flypriser på nettet, presentere vedkommende en tilpasset annonse om gratis seteoppgradering og prioritet ved innsjekking.
  • Videoannonsering: Ny støtte for videoannonser lar virksomheter kjøpe og optimalisere både standardvideoer på nettet og på plattformer som Facebook. Integrasjon til andre løsninger i Marketing Cloud gir også forbedret oversikt over videoannonsenes effekt, med mer presis segmentering for å nå utvalgte målgrupper.
  • Mobilsegmentet: Forbrukere blir stadig mer selektive ved valg av apper, noe som gjør anskaffelsesinnsatsen enda viktigere. Nye integrasjoner tilbyr en komplett oversikt over hele kundereisen; fra appen installeres til bruk og konverteringer. Informasjonen kan brukes til å nå potensielle kunder, drive frem nedlastinger med mer persontilpassede annonser og mer optimaliserte kampanjer.
  • Stedsinformasjon: Med geografisk lokalisering kan annonseinnholdet tilpasse ytterligere. Ved å utnytte geodata kan bud på søkeannonsevisninger tilpasses og justeres i sanntid basert på sannsynlig konvertering for utvalgte lokasjoner. Banner- og sosiale medie-annonser vil fortsette å bruke geodata fra medieselskaper for å levere mer relevante annonser.
  • Bedre rapportering: Tett integrasjon med analyseverktøy sikrer presis måling av annonsenes effekt og resultatrapportering på tvers av organisasjoner. Via visnings- og klikkbaserte målinger får annonsører, på tvers av kanaler, i sanntid oversikt over kundereaksjoner, slik at kampanjer kan tilpasses og optimaliseres.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

«DTF har vært en suksess for oss»

Tekstiltrykk med DTF (direct-to-film) er hett. Det vet Stein Raaness, som har solgt mer enn 40 DTF-printere fra Sublistar de siste årene.
Raaness

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_