Hva kan Drupa sammenlignes med- et OL for grafisk bransje? Alle leverandører som betyr noe har sin egen stand. Nyhetene kommer tett som hagl. Bransjefolk fra hele verden strømmer til for å se inn i fremtiden. Bransjesjef Magnus Thorkildsen fra Grafisk bransjeforening er der for første gang.
–Jeg er slått av mangfoldet. Vi får inntrykk av en gigantisk innovativ industri, sier Magnus Thorkildsen. Han skal kun være en dag på Drupa, men har fått med seg noen sentrale utstillinger. Blant annet Ricoh og HP er besøkt.
Det er rundt 300 bransjefolk fra Norge som skal besøke Drupa mellom 31. mai og 10. juni.
-Et hovedinntrykk etter å ha vandret rundt litt i noen haller, er at vi fremover får en sterkere satsning digitalt – og en utvikling innenfor inkjet, sier Magnus Thorkildsen.
-Har du truffet noen av bransjeforeningens medlemmer?
-Jeg har nok for kort tid her. Med over 300 000 besøkende så er det ikke så lett å treffe på våre medlemmer her nede.
Drupa har vært arrangert hvert fjerde år- nå skal det bli Drupa hvert tredje år.