LOS Digital as handlet på Drupa

PUBLISERT: 9 juni 2016
OPPDATERT: 9 juni
LOS Digital investerte i Océ VarioPrint i300 fra Canon Norge
LOS Digital investerte i Océ VarioPrint i300 fra Canon Norge

LOS Digital as har signert kontrakt på en Océ VarioPrint i300, en høyhastighets arkmatet inkjetpresse for produksjonsprint. Avtalen ble signert under drupa-messen i Düsseldorf, til en verdi av rundt NOK 7 mill.

LOS Digital startet med digitaltrykk allerede i 1993. I 1999 ble det satset stort, og siden den gang har bedriften vokst til å bli en av de største og ledende digitaltrykkerier i Skandinavia. Eirik Andersen, daglig leder i LOS Digital, sier at LOS Digital er et bredspektret digitaltrykkeri med en nokså unik rolle i Norge, ja kanskje utenfor landegrensene også.

–Vi er glad for å være en foregangsbedrift for innovativ utskriftsteknologi sammen med Canon. Når vi nå installerer dette arkmatede inkjetsystemet hos oss, utvider vi vår utskriftskapasitet og kan tilby mange flere applikasjoner og høy produktivitet, sier Andersen.

Océ VarioPrint i300 ble lansert i februar i fjor, og vises blant høydepunktene på drupa i disse dager. De digitale grensesnittene åpner for et bredt spekter av muligheter for digital arbeidsflyt.
«Alltid i forkant – den merkbare forskjellen»

Det er LOS Digitals visjon. Og det å knytte seg til strategiske samarbeidspartnere, er en del av strategien for å leve ut visjonen.

– Vi vet hvilke oppdrag vi har og vi vet hvilke segmenter vi ønsker å vokse i.Med Canon som samarbeidspartner befester vi nå vår posisjon som pioner innen grafisk bransje. Vi har et langt og godt samarbeid som strekker seg over mange år, og gjør at vi er helt trygge på at vi har gjort et godt valg, smiler Andersen.

Timm Wold, Country Manager for Professional Print i Canon Norge, nikker bekreftende og sier;

– Vi er svært glade for at LOS Digital investerer i vår høy-volums inkjetpresse. Ved å kombinere utmerket fargegjengivelse og printkvalitet, med robust arkitektur, pålitelighet og arkhåndtering, kan vi tilby en digitalpresse med et unikt forretningspotensiale og lave driftskostnader. På denne måten møter vi behovene til utskriftsleverandører som LOS Digital i dette volumsegmentet, og gir dem en plattform for framtidig vekst og utvikling.

Eirik Andersen avslutter:

– Med et serviceapparat i toppklasse, som vi allerede kjenner, ble beslutningen tatt om kjøp av denne nye pressen til vårt topp moderne trykkeri i Larvik.

Les videre

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Ny high-end foto- og plakatprinter fra Epson

Epson lanserer ny storformatskriver for det profesjonelle foto-, kunst- og plakatmarkedet.
Epson_P20500Series

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik