sign text University: Et unikt kompetansetiltak

PUBLISERT: 16 juni 2016
OPPDATERT: 16 juni

Jan Gunnar Fjeldberg3En stor begivenhet finner sted på Årnes tirsdag 28. juni. Da åpner med brask og bram sign text University. –Vi etablerer Europas første og eneste kurs- og treningssenter for foliemontering, sier Jan Gunnar Fjeldberg i bedriften Sign Text AS.

Til åpningen er blues og rockeartisten Amund Marud hyret inn, og det blir servert Go`Grilla – burgere, inspirert fra det internasjonale food truck miljøet. Men viktigst! En av verdens mest erfarne og profilerte foileringsmontører, «The Wrapping King» Ole Solskin Ravn viser avanserte triks- helt uten bruk av kniv.

-Vi har i sign text drevet med kursing og opplæring av kunder i 25 år. I 1995 satte vi i gang med sign text-skolen for selgere, og vi reiste også land og strand rundt og holdt bransjetreff og arrangerte salgskurs for over rundt 500 personer, sier Jan Gunnar Fjeldberg. Han er personlig veldig opptatt av at bransjens aktører har nødvendig kompetanse for å være gode leverandører av visuelle kommunikasjonsløsninger.

Derfor er det helt naturlig at sign text nå satser på sitt eget universitet.

-Hvem er i første rekke målgruppen for tilbudet?

-I dag finnes et utall av foliekvaliteter til bruk på et stort antall flater (kjøretøy, skilt, interiør, vegg (murstein, fliser osv), gulv mm). Ledere av skilt- og dekor virksomheter, selgere, designere, produksjonsmedarbeidere  og montører må kunne relativt mye om hva som kan brukes hvor og hvilke krav som må stilles til blant annet montører man eventuelt leier inn til montasje jobben. Vi vil tilby både åpne kurs til alle, og tilbyr samtidig lukkede bredriftsinterne kurs. På lengre sikt vil det også være et tilbud til lærlinger når det gjelder praktisk bruk av folie, forteller Jan Gunnar Fjeldberg.

-Hvilke lærekrefter har dere tilgang på?

-Vi har selv lang erfaring i å bruke folie. Jeg og vår mann ute, Kai Ullerlien (reiser og besøker skilt og dekorfirmaer i hele landet) har mer enn 30 års fartstid i bransjen og vil kunne tilføre ganske så mye. Vi har med oss leverandørene av folie blant andre 3M, som skal bidra. I tillegg er vi i samtaler med noen av de mest erfarne montørene/kursholdere innen foliering i Europa.

-Er det andre områder innenfor bransjen hvor dere ser for dere tilsvarende tilbud?

-Skilt og dekorbransjen arbeider innenfor et bredt fagfelt så det kan godt være vi på sikt, avhengig av responsen på de første kursene at vi vil ha kurs innen de fleste av disse fagfeltene, gjerne i samarbeid med andre kursaktører. Da tenker jeg f.eks. på salg, design, produksjonsforberedelser av filer, produksjonsteknologi og montering for å nevne noe.

sign text as er et innovativt og erfarent firma med dyktige og fleksible medarbeidere. Vi ble etablert i Norge i 1985, og feirer 30 år i 2015.  – Vi er i dag en ledende underleverandør til skiltbransjen, og har i dag mer enn 2000 m2 produksjonslokaler på Årnes nord for Oslo. Her finner du mye av det siste nye i produksjonsutstyr innen bransjen.

sign text as har bevist gjennom mange år at det er mulig å drive virksomhet med en helt klar strategi om å kun selge via skilt-, dekor- og reklamebransjen.

-Det står vi fast ved, og har som mål å befeste denne posisjonen ytterligere, slik at vi fortsetter å være en attraktiv underleverandør og samarbeidspartner, som kan styrke våre kunders posisjon i markedet, sier Jan Gunnar Fjeldberg.

Med sign text  University har de tatt enda ett skritt videre for å styrke egen og bransjens posisjon i markedet.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324