sign text University: Et unikt kompetansetiltak

PUBLISERT: 16 juni 2016
OPPDATERT: 16 juni

Jan Gunnar Fjeldberg3En stor begivenhet finner sted på Årnes tirsdag 28. juni. Da åpner med brask og bram sign text University. –Vi etablerer Europas første og eneste kurs- og treningssenter for foliemontering, sier Jan Gunnar Fjeldberg i bedriften Sign Text AS.

Til åpningen er blues og rockeartisten Amund Marud hyret inn, og det blir servert Go`Grilla – burgere, inspirert fra det internasjonale food truck miljøet. Men viktigst! En av verdens mest erfarne og profilerte foileringsmontører, «The Wrapping King» Ole Solskin Ravn viser avanserte triks- helt uten bruk av kniv.

-Vi har i sign text drevet med kursing og opplæring av kunder i 25 år. I 1995 satte vi i gang med sign text-skolen for selgere, og vi reiste også land og strand rundt og holdt bransjetreff og arrangerte salgskurs for over rundt 500 personer, sier Jan Gunnar Fjeldberg. Han er personlig veldig opptatt av at bransjens aktører har nødvendig kompetanse for å være gode leverandører av visuelle kommunikasjonsløsninger.

Derfor er det helt naturlig at sign text nå satser på sitt eget universitet.

-Hvem er i første rekke målgruppen for tilbudet?

-I dag finnes et utall av foliekvaliteter til bruk på et stort antall flater (kjøretøy, skilt, interiør, vegg (murstein, fliser osv), gulv mm). Ledere av skilt- og dekor virksomheter, selgere, designere, produksjonsmedarbeidere  og montører må kunne relativt mye om hva som kan brukes hvor og hvilke krav som må stilles til blant annet montører man eventuelt leier inn til montasje jobben. Vi vil tilby både åpne kurs til alle, og tilbyr samtidig lukkede bredriftsinterne kurs. På lengre sikt vil det også være et tilbud til lærlinger når det gjelder praktisk bruk av folie, forteller Jan Gunnar Fjeldberg.

-Hvilke lærekrefter har dere tilgang på?

-Vi har selv lang erfaring i å bruke folie. Jeg og vår mann ute, Kai Ullerlien (reiser og besøker skilt og dekorfirmaer i hele landet) har mer enn 30 års fartstid i bransjen og vil kunne tilføre ganske så mye. Vi har med oss leverandørene av folie blant andre 3M, som skal bidra. I tillegg er vi i samtaler med noen av de mest erfarne montørene/kursholdere innen foliering i Europa.

-Er det andre områder innenfor bransjen hvor dere ser for dere tilsvarende tilbud?

-Skilt og dekorbransjen arbeider innenfor et bredt fagfelt så det kan godt være vi på sikt, avhengig av responsen på de første kursene at vi vil ha kurs innen de fleste av disse fagfeltene, gjerne i samarbeid med andre kursaktører. Da tenker jeg f.eks. på salg, design, produksjonsforberedelser av filer, produksjonsteknologi og montering for å nevne noe.

sign text as er et innovativt og erfarent firma med dyktige og fleksible medarbeidere. Vi ble etablert i Norge i 1985, og feirer 30 år i 2015.  – Vi er i dag en ledende underleverandør til skiltbransjen, og har i dag mer enn 2000 m2 produksjonslokaler på Årnes nord for Oslo. Her finner du mye av det siste nye i produksjonsutstyr innen bransjen.

sign text as har bevist gjennom mange år at det er mulig å drive virksomhet med en helt klar strategi om å kun selge via skilt-, dekor- og reklamebransjen.

-Det står vi fast ved, og har som mål å befeste denne posisjonen ytterligere, slik at vi fortsetter å være en attraktiv underleverandør og samarbeidspartner, som kan styrke våre kunders posisjon i markedet, sier Jan Gunnar Fjeldberg.

Med sign text  University har de tatt enda ett skritt videre for å styrke egen og bransjens posisjon i markedet.

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Omikai Systems kjøpes opp av europeisk leverandør

Omikai Systems leverer skybaserte forretnings- og netthandelssystemer for grafiske designselskaper. Nå kjøpes det svenske selskapet opp av belgiske CERM.
L-R-Jan-Heyse-CEO-at-Cerm-and-Mathias-Erlandsson-CEO-at-Omikai-740x450-1

UPM stenger papirfabrikk i Tyskland

UPM fortsetter å tilpasse sin papirkapasitet til kundenes etterspørsel og planlegger derfor å stenge papirfabrikken i Ettringen, Tyskland permanent.
upm-ettringen

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2