sign text University: Et unikt kompetansetiltak

PUBLISERT: 16 juni 2016
OPPDATERT: 16 juni

Jan Gunnar Fjeldberg3En stor begivenhet finner sted på Årnes tirsdag 28. juni. Da åpner med brask og bram sign text University. –Vi etablerer Europas første og eneste kurs- og treningssenter for foliemontering, sier Jan Gunnar Fjeldberg i bedriften Sign Text AS.

Til åpningen er blues og rockeartisten Amund Marud hyret inn, og det blir servert Go`Grilla – burgere, inspirert fra det internasjonale food truck miljøet. Men viktigst! En av verdens mest erfarne og profilerte foileringsmontører, «The Wrapping King» Ole Solskin Ravn viser avanserte triks- helt uten bruk av kniv.

-Vi har i sign text drevet med kursing og opplæring av kunder i 25 år. I 1995 satte vi i gang med sign text-skolen for selgere, og vi reiste også land og strand rundt og holdt bransjetreff og arrangerte salgskurs for over rundt 500 personer, sier Jan Gunnar Fjeldberg. Han er personlig veldig opptatt av at bransjens aktører har nødvendig kompetanse for å være gode leverandører av visuelle kommunikasjonsløsninger.

Derfor er det helt naturlig at sign text nå satser på sitt eget universitet.

-Hvem er i første rekke målgruppen for tilbudet?

-I dag finnes et utall av foliekvaliteter til bruk på et stort antall flater (kjøretøy, skilt, interiør, vegg (murstein, fliser osv), gulv mm). Ledere av skilt- og dekor virksomheter, selgere, designere, produksjonsmedarbeidere  og montører må kunne relativt mye om hva som kan brukes hvor og hvilke krav som må stilles til blant annet montører man eventuelt leier inn til montasje jobben. Vi vil tilby både åpne kurs til alle, og tilbyr samtidig lukkede bredriftsinterne kurs. På lengre sikt vil det også være et tilbud til lærlinger når det gjelder praktisk bruk av folie, forteller Jan Gunnar Fjeldberg.

-Hvilke lærekrefter har dere tilgang på?

-Vi har selv lang erfaring i å bruke folie. Jeg og vår mann ute, Kai Ullerlien (reiser og besøker skilt og dekorfirmaer i hele landet) har mer enn 30 års fartstid i bransjen og vil kunne tilføre ganske så mye. Vi har med oss leverandørene av folie blant andre 3M, som skal bidra. I tillegg er vi i samtaler med noen av de mest erfarne montørene/kursholdere innen foliering i Europa.

-Er det andre områder innenfor bransjen hvor dere ser for dere tilsvarende tilbud?

-Skilt og dekorbransjen arbeider innenfor et bredt fagfelt så det kan godt være vi på sikt, avhengig av responsen på de første kursene at vi vil ha kurs innen de fleste av disse fagfeltene, gjerne i samarbeid med andre kursaktører. Da tenker jeg f.eks. på salg, design, produksjonsforberedelser av filer, produksjonsteknologi og montering for å nevne noe.

sign text as er et innovativt og erfarent firma med dyktige og fleksible medarbeidere. Vi ble etablert i Norge i 1985, og feirer 30 år i 2015.  – Vi er i dag en ledende underleverandør til skiltbransjen, og har i dag mer enn 2000 m2 produksjonslokaler på Årnes nord for Oslo. Her finner du mye av det siste nye i produksjonsutstyr innen bransjen.

sign text as har bevist gjennom mange år at det er mulig å drive virksomhet med en helt klar strategi om å kun selge via skilt-, dekor- og reklamebransjen.

-Det står vi fast ved, og har som mål å befeste denne posisjonen ytterligere, slik at vi fortsetter å være en attraktiv underleverandør og samarbeidspartner, som kan styrke våre kunders posisjon i markedet, sier Jan Gunnar Fjeldberg.

Med sign text  University har de tatt enda ett skritt videre for å styrke egen og bransjens posisjon i markedet.

Siste nytt

Event bød på nye innsikter og muligheter innen storformat

Konkurransen i grafisk bransje er hard. Trykkeriene og skiltmakerne har likeverdige maskiner og tilbyr ofte de samme produktene innen storformat. Hvordan kan man skille seg ut og finne lønnsomme jobber?
Antalis-kollage
Event bød på nye innsikter og muligheter innen storformat

HP-sjefen om konkurranse: «Slik kan du skille deg ut»

Vil du være billigst i byen, eller den som tilbyr produkter som konkurrentene dine ikke selger? Uansett hva må du ha en forretningsstrategi for å navigere i markedet.
HP-Javier
HP-sjefen om konkurranse: «Slik kan du skille deg ut»

Roland lanserer ny printer for strukturerte flater

Roland DG lanserer en ny versjon av Dimense-printeren for 3D-effekter på utskrifter.
da-640-social-post_square_web
Roland lanserer ny printer for strukturerte flater

Milliarder i gjeld – Landa prøver å unngå konkurs

Den israelske produsenten av digitalpresser, Landa Digital Printing, har søkt retten om å stanse rettslige skritt knyttet til deres akutte økonomiske krise. Selskapet har gjeld tilsvarende nesten fem milliarder kroner.
landas10cockpit-1536x654
Milliarder i gjeld – Landa prøver å unngå konkurs

Les videre

Milliarder i gjeld – Landa prøver å unngå konkurs

Den israelske produsenten av digitalpresser, Landa Digital Printing, har søkt retten om å stanse rettslige skritt knyttet til deres akutte økonomiske krise. Selskapet har gjeld tilsvarende nesten fem milliarder kroner.
landas10cockpit-1536x654
Milliarder i gjeld – Landa prøver å unngå konkurs

BK onCode kjøper svenske arifiQ Development

BK onCode AS, et teknologiselskap med base i Trondheim og en del av BK-konsernet, har kjøpt svenske arifiQ Development som er kjent for sitt avanserte kalkyle- og produksjonssystem rettet mot den grafiske bransjen.
BK fasad
BK onCode kjøper svenske arifiQ Development

Durst styrker nærværet i Norden

Durst Group overtar Molanders Sign & Display. Selskapet endrer navn til Durst Nordic og har ansatt en ny administrerende direktør for å erstatte Hans Molander som går av med pensjon.
Img
Durst styrker nærværet i Norden

Landa skjærer kraftig ned

Landa Digital Printing (LDP) er i ferd med å gå gjennom en smertefull effektiviseringsprosess ved å si opp over 100 ansatte av sin arbeidsstyrke på 500, skriver den israelske finansavisen Globes.
Landa_01
Landa skjærer kraftig ned