Canon øker sine markedsandeler innen B2B

Magnus Blegen

Magnus Blegen, markedsdirektør i Canon Norge er fornøyd.

Nylig publiserte tall fra analyseselskapene InfoSource og DMR viser at Canon etter første halvår i 2016 igjen er klar markedsleder, med økende markedsandeler innen bedriftsmarkedet for MFP*.

I mer enn 14 år har Canon vært markedsleder i det norske markedet og samtidig nær doblet sin omsetning innen bedriftsmarkedet. Med en årlig omsetning tett opp under en milliard kroner omsetter Canon alene for like mye som de tre nærmeste konkurrentene innen bedriftsmarkedet for MFP til sammen.

I følge analysebyrået DMR har Canon en markedsandel på over 26 % i første halvår. Som i 2015 gjør Canon igjen et knallsterkt Q2 i 2016, med over 30 % markedsandel.

– Andre kvartal viser en økende distanse mellom Canon, som klar markedsleder, og de nærmeste konkurrentene våre. Samtidig er konkurransen hard, og kundene stiller store krav til oss som leverandør og den teknologien vi leverer. Andre halvår lanserer vi helt ny teknologi innen utskrift- og dokumenthåndtering, og skal jobbe hardt for å fortsette å ta markedsandeler. For Canon Norge er samtidig det viktigste suksesskriteriet at vi gjør våre kunder mer effektive og lønnsomme – og vi tror at vår sterke salgskultur er et viktig bidrag til at dette faktisk skjer, sier Magnus Blegen, markedsdirektør i Canon Norge.

*Bedriftsmarkedet for MFP er her definert som det markedet som markedsanalyseselskapene referer til som «Copier» – hvilket i hovedsak omfatter større multifunksjonelle printere med serviceavtale.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: