Facebooksuksess for Thure Trykk

PUBLISERT: 23 august 2016
OPPDATERT: 23 august
thure_grade_2
Facebook-innlegget til Thure trykk

Først la markedsansvarlig på Skienstrykkeriet Thure Trykk, Cecilie Berg Halvorsen ut noen bilder på Facebook av en spesialbestilling de hadde kommet opp med for en skole: Lunde barneskole i Skien hadde bestilt dørmatter som er formet som en gradskive. Så ble Facebook-innlegget så populært at det ble vist og likt av mer enn 60 000 i løpet av to dager. Deretter skrev Telemarksavisa om det, og så ble historien syndikalisert til andre lokalaviser landet rundt, som igjen delte sine artikler om fenomenet – som ringer i vann.

– Den ligger der permanent og er laget i sklisikkert folie, slik som håndballbaner, sier Berg Halvorsen til Telemarksavisa. På skolen ble mattene plassert utenfor elleve dører i bygget, i ulike farger etter hvilken fargenyanse det er i de ulike etasjene.

Nå strømmer det inn ytterligere bestillinger på disse mattene, både på sosiale medier og per epost. Fra nord til sør har skoler henvendt seg, i håp om å få ha samme gradeskive plassert på sin skole. Dette har ført til at Thure trykk kommer til å standardisere en farge og trykke opp et antall som de har på lager for innkommende bestillinger.

Berg Halvorsen begrunner den store interessen med at disse mattene er skjult læring for barna. Nå kommer det også inn andre spesialbestillinger – en skole ønsker seg gangetabellen i trappetrinnene!

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324