Metsä Board på Luxe Pack

PUBLISERT: 22 september 2016
OPPDATERT: 22 september

flormar-all-eyes-on-me-collection__webI går åpnet messen Luxe Pack i Monaco, og til stede er Metsä Board, som inngår i Metsä Group. På sin stand viser de et utvalg av sine kartong og linerprodukter, som alle møter kravene til de mest krevende emballasjedesigns.

Metsä Board fokuserer i stadig større grad på å hjelpe kundene med å profilere sine varemerker gjennom et høykvalitativt inntrykk og gode miljøegenskaper. Alla Metsä Boards kartongkvaliteter er produsert av fornybar og gjenvinningsbar ferskfiber som er av kjent opprinnelse og bidrar til et rent og lyst intryck.

– Vi kjenner emballasjematerialets viktige rolle når det gjelder å posisjonere luksusprodukters varemerker, sier Christophe Baudry, salgsdirektør for Beautycare, Metsä Board. – Det visuelle inntrykket er nøkkelen ettersom lys samvirker med materiale og finishen til et lokkende helhetsinntrykk. Også en emballasjes skarpe hjørner kommuniserer kvalitet.

Metsä Boards kartongprodukter har jevn kvalitet og jevn lysspredning. Produktene er utviklede for å formidle kvalitet og fungere godt i et bredt spektrum av trykkteknikker og finishing så som UV glans, preging og foliering. Christophe Baudry fortsetter: – De vinnende embalasjebidragene ved årets Pro Carton ECMA Awards i kategorien Beauty & Cosmetics er perfekte eksempler på iøynefallende elementer som kom frem på våre kartongmaterialer. Kolleksjonen “Flormar All Eyes on Me” omfattet ulike emballasjer produsert på vår kartong Carta Solida.

Metsä Boards kartong er lagd av ferskfiber fra skoger i nord-Europa. Alle Metsä Boards bruk har sertifiserte sporbarhetssystemer i henhold til PEFC™ og FSC®, samt standard på miljø og kvalitet.

Metsä Board treffes på Luxe Pack den 21-23 september på stand RC03

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324