Denne uken åpnet The Packbridge Challenge som ble introdusert på Top Packaging Summit by Packbridge. Konkurransen er et ledd i organisasjonens strategi for å etablere bedre kontakt mellom entreprenører, startup-selskaper og emballasjeindustrien.
-Vi vil gjerne se selskaper med unike forretningskonsepter og med et kommersielt potensial, gjerne globalt, sier administrerende direktør Johan Mårtensson.
Juryen består av representanter fra investorer og eksperter i emballasjeindustriens verdikjede. De kommer til å vurdere hvor oppskaleringsbart konseptet er, hvor unik og bærekraftig ideen er samt hvor stort markedspotensial ideen har. Men det blir også vurdert hvor mye kompetanse som finnes i organisasjonen.
Siste frist for innlevering av bidrag til konkurransen er 30 april 2017. Et utvalg av selskaper får en mulighet til å presentere sine ideer på Packbridge Start Up Day 16. mai neste år. Syv av disse går videre til finalen på Top Packaging Summit by Packbridge i september hvor vinneren blir kåret.