Tradisjonelle medier mer lønnsomme enn digitale

PUBLISERT: 24 november 2016
OPPDATERT: 21 mars

Ifølge en analyse fra det danske Data Intelligence skal tradisjonelle medier, offline-medier, være mer lønnsomme enn de rent digitale. Avkastningen på investeringen (ROI: return of investment) hos de tradisjonelle mediene er altså ifølge analysen høyere enn hos de digitale.

– Alle medier leverer en høyere avkastning i dag enn i 2006. Dette gjelder også lokalaviser, som opprettholder en høy avkastning for sine annonsører som overgår de fleste av de digitale mediene, sier Lars Winther, sjef for de lokalavisene som har samarbeidet med Data Intelligence i analysen, til Dansk Markedsføring.

Data Intelligence mener at dette forholdet beror på at de digitale mediene fortsatt har en begrensning når det gjelder ROI og effekt: sosiale medier slår for eksempel i effekt-taket tidlig.

– Annonsører som vernar om sin ROI, bør være forsiktige med å se seg blinde på alle digitale medier, sier Jesper Dam Nielsen fra Data Intelligence til Dansk Markedsføring.

Les videre

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Scandraft etablerer lager i Drøbak

Materialleverandøren Scandraft har nylig åpnet ett nytt lager i Drøbak. Dette skal styrke servicenivået til de norske kundene, med ambisjonen om å bli Norges ledende leverandør av grafiske materialer.
Media

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_